سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

توزيع مرغ كشتار روز با قيمت 4700 تومان در خوزستان آغاز شد

معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: از امروز هر كيلوگرم مرغ كشتار روز با قيمت 4700 تومان عرضه مي‌شود. بر اين اساس كشتارگاه‌ها هر كيلوگرم مرغ را با قيمت 4400 تومان به خرده‌فروشان مي‌فروشند و ما نيز به ازاي فروش با اين قيمت به آن‌ها يارانه مي‌دهيم.


ابوالقاسم كوره‌چيني در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، عنوان‌كرد: با توجه به تصميمي كه در ستاد تنظيم بازار در سراسر كشور گرفته و اعلام شد، هماهنگي‌هاي لازم با مراجع مربوطه از جمله اداره‌كل پشتيباني امور دام استان و كشتارگاه‌ها براي آغاز توزيع گوشت مرغ انجام و در نتيجه مقرار شد كه مرغ كشتار روز با اين قيمت در سراسر استان عرضه شود.

 وي در مورد علل تاخير در ذخيره‌سازي و واردات مرغ، تصريح‌كرد: به دليل آمار بالاي ارايه شده از توليد مرغ توسط وزارت جهاد كشاورزي، متاسفانه در سطح كشور ذخيره‌سازي داخلي مرغ صورت نگرفت. با وجود اين از اسفندماه براي ثبت سفارش واردات مرغ توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام شد. هم‌اكنون واردات مرغ روزانه انجام و در ماه مبارك توزيع مي‌شود.

 معاون سازمان صنعت و تجارت خوزستان ادامه‌داد: همچنين عرضه نهاده‌هاي توليد و قيمت‌گذاري توزيع مرغ منجمد در سراسر كشور آغاز شده است و قيمت مرغ منجمد كمتر از پنج هزار تومان خواهد بود. در مورد نرخ شير و لبنيات نيز تفاهم‌نامه‌اي با شركت‌هاي لبني داشته‌ايم و با افزايش واردات و عرضه نهاده‌هاي توليد بايد تعديل قيمت شير و لبنيات تا هفته آينده را شاهد باشيم.

 كوره‌چيني افزود: كاهش عرضه نهاده‌هاي توليد فرآروده‌هاي دامي و محقق نشدن آمار توليد مرغ، طي چند ماه اخير تعادل در نظام عرضه و تقاضاي اين محصول را برهم زد و مشكلات ارزي نيز موجب تاخير در واردات اين فرآورده‌ و رسيدن ميانگين قيمت گوشت مرغ در سطح كشور و استان خوزستان به 6 هزار و 400 تومان شد.

 وي از شهروندان خواست در صورت مواجه با گران‌فروشي، آن را به 124 گزارش دهند تا با متخلفان برخورد شود و تاكيدكرد:‌ اكيپ‌هاي بازرسي در سراسر استان در حال بازرسي هستند و اگر تخلفي صورت بگيرد با متخلف برخورد تعزيراتي و در نتيجه جريمه مي‌شود./س
برچسب ها: توزیع ، مرغ ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.