سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

امضای یادداشت تفاهم نامه مشترک بین شهرداری مشهد و بغداد

شهردار مشهد و قائم مقام شهردار بغداد طی نشستی به امضای یادداشت تفاهم نامه همکاری های مشترک پرداختند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، شهردار مشهد با تاکید بر ضرورت استفاده از سرمایه های موجود از سوی مقامات دو شهر بغداد، کاظمین و مشهد خاطر نشان کرد: مشهد پایتخت معنوی کشور محسوب می شود و وجود مرقد مطهر ولی نعمتمان در کاظمین سبب می شود زمینه های همکاری بین این دو شهر مورد توجه قرار گیرد.

سید محمد پژمان در ادامه افزود: شهر بزرگ، تاریخی و برخوردار از زیرساخت های شهری همچون بغداد با وجود آسیب هایی که در دوران تهاجم به خود دیده، با همت بالای مدیران شهری آن در حال ترقی و رشد روز افزون است.

وی تصریح کرد: شهر بغداد و کاظمین ظرفیت های تخصصی، تجربی و توان مالی مناسبی برای اداره شهر دارد و ما نیز به جهت عشق و علاقه به ائمه معصومین علاقه مند به رشد، پیشرفت و اعتلای خدمات کیفی و کمی این شهرها هستیم و همکاری متقابلی را با آن ها خواستاریم..

شهردار مشهد با متفاوت خواندن خدمات ارائه شده از سوی شهرداری ها گفت: دامنه گسترده خدمات شهرداری ها به شهروندان، باعث شده این نهاد نقش متفاوت و بارزی به نسبت دیگر نهادها در شهر ایفا کنند. به دلیل همین نفوذ بالای شهرداری ها در شهر، شهرداران نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

پژمان بر ضرورت تبادل تجربیات بین دو کشور تاکید کرد و افزود:‌ امید است تبادل تجربیات کاری بین دو کشور موجبات بهبود شرایط را برای دو شهر فراهم آورد.

در ادامه این نشست قائم مقام شهردار بغداد با اشاره به گستردگی حجم تحولات و ساخت و سازها در شهر مشهد به نسبت دور قبل بازدیدها گفت: تغییرات و پیشرفت سریعی که در سطح شهر رخ می دهد نشان دهنده همت و انگیزه بالای مدیران این شهر است.

نعیم مساعد الکعبی با اشاره به ویژگی های مشترک و نقاط قوت همکاری در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و تجاری خاطر نشان کرد: ویژگی های مشترک همکاری‌های دو جانبه بین دو شهر بغداد و مشهد تنها به ابعاد مذهبی ختم نمی شود و تعاملات باید در روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز دنبال شود.

وی به نقش مثبت و سازنده ایران درحل مشکلات سیاسی عراق اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش برای رفع تنش های درونی و آرامش بخشیدن به وضع سیاسی عراق همواره مورد اهتمام دولت ایران بوده است..

قائم مقام شهردار بغداد با اشاره به بازدید الایساوی شهردار بغداد از تهران به دعوت شهردار این کلانشهر گفت: به دنبال دستاوردهای این بازدید شهردار بغداد دستور تشکیل جلسه ای به منظور ایجاد راهبردهای اساسی برای برقراری تعامل هر چه موثرتر شهر مشهد و کاظمین را صادر نمود و خواستار برقراری پل ارتباطی بین این دو شهر شد.

مساعد العکبی حضور در جوار بارگاه منور رضوی را سعادتی خواند که نصیب زائران و خادمان مردم می شود و در ادامه افزود: بر اساس تعاملات صورت گرفته و دریافت دعوت نامه رسمی از سوی شهردار مشهد یادداشت تفاهمی در خصوص خدمات شهری در شهرهای جنگ زده عراق تدوین شد و به منظور اجرایی کردن آن هم اکنون در مشهد حضور داریم.

وی ابراز امیدواری کرد: با تشکیل کمیته های تخصصی کارها به نحوی مطلوب انجام شود و پس از جلب موافقت دولت و امضای تفاهم نامه و تایید آن، این قرارداد به صورت رسمی به اجرا درآید./س

برچسب ها: مشهد ، بعداد ، تفاهم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.