سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

حوزه هنری مرکز اصلی تولید آثار دفاع مقدس

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری کشور گفت: حوزه هنری کشور مرکز اصلی تولید آثار مرتبط با انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حبیب ایل‌بیگی در جلسه دهمین جشنواره ملی شعر و قصه جوان سوره، اظهار داشت: دهمین دوره جشنواره شعر و داستان در روزهای 26 و 26 تیرماه در ارومیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره نمایانگر فرهنگ و اصالت ایرانی است، افزود: برگزاری این جشنواره فرصتی است تا اصحاب رسانه چهره‌های هنرمندان و آثارشان و نیز متولیان این عرصه را در سطح ملی و به شکل شایسته‌تری به جامعه معرفی کنند زیرا این هنرمندان، طلایه‌داران شعر و قصه آینده کشورمان هستند.

ایل‌بیگی با بیان اینکه حوزه هنری کشور مرکز اصلی تولید آثار مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، ادامه داد: معرفی این آثار برای مردم کشورمان و دوستداران نظام و انقلاب اسلامی موجب بهره‌مندی این اقشار از آثار مربوط به هشت سال جنگ تحمیلی و انقلاب می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری کشور گفت: امسال مشخصا شعر و داستان جوان سوره به عنوان یک حرکت جریان‌ساز در ادبیات کشور پا گرفته که جای امیدواری است، ضمن اینکه کشف، جذب و پرورش استعدادهای خلاق جوان در عرصه ادبیات یکی از اهداف ما در دهمین دوره جشنواره شعر و قصه جوان سوره که در حال نزدیک‌شدن به آنها هستیم.

ایل‌بیگی ادامه داد: خوشبختانه پس از جشنواره نهم شاعران بسیار موفقی معرفی شده و آثار ارزنده‌ای از این افراد به جشنواره ارسال شد که چندین جلد از این آثار به سوره مهر نیز ارسال شد و برخی از این آثار هم در مراکز استان‌ها توسط حوزه‌های هنری چاپ شده که آثاری ارزشمند و قابل دفاع هستند.

مدیرکل روابط روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری کشور اضافه کرد: در این دوره اساتید استان و چهره‌های برتر کشور در کنار میهمانان جشنواره حضور دارند.

وی آذربایجان‌غربی را یکی از استان‌های هنرخیز کشور خواند و اظهار داشت: برگزاری این چنین جشنواره‌هایی به صورت کشوری و با حضور هنرمندان تمام نقاط ایران در این استان می‌تواند گامی محکم در آشناکردن متقابل هنرمندان این استان با دیگر استان‌ها به ویژه پایتخت داشته و قابلیت‌های هنرمندان این استان را بیش از پیش به دیگران بشناساند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری کشور با قدردانی از حضور پرشور رسانه‌های استانی در این همایش افزود: فضاسازی رسانه‌ای یکی از مهم‌ترین اقدامات در قبل و هنگام برگزاری این جشنواره است که می‌تواند در افزایش حضور مخاطبان عام و خاص در آن موثر باشد./س

برچسب ها: هنری ، کشور ، انقلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.