سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلستان /

سرمایه گذاری 17 میلیارد ریالی برای اراضی حاشیه اترک در گلستان

مدیركل شیلات گلستان از سرمایه گذاری 17 میلیارد ریالی برای اجرای پروژه پرورش ماهیان گرمابی حاشیه اترک استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ علی اکبر پاسندی گفت : این پروژه با مساحت 1500 هكتار به منظور پرورش ماهیان گرمابی با پیش بینی تولید 4 هزار تن در سال و اشتغالزایی یك هزار و 200 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم طراحی شده است.

وی با بیان اینكه آب این مجموعه از سد آلاگل تامین می شود، افزود: سرمایه گذاری انجام شده این طرح 17 میلیارد ریال به صورت تسهیلات بانكی و 183 میلیارد ریال نیز توسط بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: مزرعه شركت كاسپین خزر با ظرفیت تولید 70 تن گوشت و 5 تن خاویار با تسهیلات بانكی 32 میلیارد ریال و مشاركت بخش خصوصی به میزان 8 میلیارد ریال و مزرعه بای با ظرفیت 25 تن گوشت و 1.5 تن خاویار با تسهیلات بانكی بیش از 6 میلیارد ریال و مشاركت بخش خصوصی به میزان 1.5 میلیارد ریال در دست اجرا هستند.

به گفته وی، این دو بخش در مجموع موجب اشتغالزایی 60 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم می شود و با توجه به شرایط مناسب آب خلیج گرگان امكان توسعه تا سقف 5 هزار تن گوشت و 300 تن خاویار و اشتغال 3 هزار نفر به صورت مستقیم را فراهم می آورد.

پاسندی ادامه داد: اداره كل شیلات گلستان درنظر دارد در افق سال 1420 پروژه پرورش میگوی گمیشان را به سمت شرق استان توسعه دهد و آن را به مجتمع گرمابی آلاگل به طول 60 كیلومتر برساند.

مساحت كل این پروژه 40 هزار هكتار و مساحت مفید آن 2 هزار و 300 هكتار است. مهندس پاسندی افزود: میزان تولیدات سالیانه این پروژه به 75 هزار تن میگو و 25 هزار تن قزل آلا افزایش می یابد و در مجموع 30 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول بكار می شوند. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.