سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران مبارك؛

مريم سعادت:مي‌خواهم مردم شاد باشند

هدفم از اجراي "كل كل حشرات" با توجه به مسئله كمبود موسيقي براي مردم، شاد شدن آنهاست.

مريم سعادت بازيگر و كارگردان كه با نمايش "كل كل حشرات" در چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي شركت كرده است در رابطه با تفاوت اين نمايش نسبت به كنسرت حشرات كه سال پيش اجرا كرده بود به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: تنها تفاوتي كه اين نمايش نسبت به كنسرت حشرات دارد كمي محوريت داستاني در آن دخيل است.
وي افزود: كنسرت حشرات به طور كامل يك كنسرت بود و موضوع مبني بر يك داستان نداشت اما در كل كل حشرات شاهد يك داستان هستيم.
سعادت تصريح كرد: به نظرم ما به شدت با كمبود موسيقي مواجه هستيم و اين مسئله نه تنها براي كودكان و نوجوانان وجود ندارد بلكه براي بزرگسالان نيز چنين شرايطي حاكم است.
اين كارگردان بيان كرد: قصد من اين است كه مردم شاد باشند و دقايقي را به شادماني بگذرانند.
سعادت ادامه داد: اجراي اين نمايش تنها به منظور فراهم آمدن لحظاتي شاد براي كودكان و نوجوانان و مردم است و مدت زمان 40 دقيقه اي آن گاه به دليل اجراي فضاي باز و حضور مخاطبان و مردم بيشتر نيز مي شود.
وي در خصوص برنامه اجراي عمومي اين اثر تصريح كرد: شرط من براي شركت در جشنواره اجراي عمومي اثر بود و اين مسئله اي است كه از سوي مركز نيز درخواست شد اما هنوز برنامه ريزي  دقيقي براي آن صورت نگرفته است.
سعادت ادامه داد: من براي اجراي عمومي به حضور كودكان نياز دارم و اگر در تابستان اين برنامه ريزي صورت نگيرد و در واقع اجراي اين اثر در تابستان امسال اتفاق نيفتد به سال آينده موكول مي شود.
شايان ذكر است، "كل كل حشرات" به نويسندگي و كارگرداني مريم سعادت در قالب اجراهاي فضاي باز جشنواره تئاتر عروسكي از 10 تير ساعت 21 اجراي خود را آغاز كرد.
گفتني است، چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران - مبارك به دبيري اردشير صالح پور تا 15 تير ادامه دارد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.