سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف در نشست خبری پس از نشست درباره سوریه تصریح کرد:

از تصمیمات ژنو شوکه شدم/ هیچگاه از حذف سیاسی اسد حمایت نمی کنیم

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه پس از پایان نشست ژنو ضمن انتقاد از مواضع غرب و عرب در قبال تحولات سوریه تصریح کرد هیچگاه خواستار حذف بشار اسد از دولت نخواهد بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وی در نشست خبری تأکید کرد هدف ما در این نشست انتقال قدرت و حذف هیچ قدرتی از دولت ائتلاف ملی نبود.
 
لاوروف تصریح کرد: از نتیجه این نشست شوکه شدم.
 
او در نهایت عنوان کرد که جمع بندی نشست امشب هرگز کنار گذاشتن اسد نبود، بلکه دور نگاه داشتن گروه هایی بود که خواستار استفاده از ابزارهای مسالمت آمیز نیستند.

بنا به تصمیم دشمنان سوریه، رئیس جمهور این کشور نباید بخشی از دولت انتقالی باشد که روسیه سخت مخالف این موضع است.

وزیر خارجه روسیه بدون این که در دور دوم مذاکرات ژنو شرکت کند این شهر را ترک کرد.

در حقیقت روسیه با این امید در نشست ژنو شر کت کرده بود که بتواند غربی ها را به لزوم حفظ نظام سیاسی و امنیتی سوریه و ادامه سایه اقتدار و حاکمیت دولت مرکزی را بر فرایند اصلاحات و دوره فرایند انتقال قدرت متقاعد کند و اجلاس ژنو را به محملی برای نجات طرح 6 ماده ای طرح عنان تبدیل کند که در آن هیچ اشاره ای به لزوم تغییر نظام سیاسی سوریه و کناره گیری بشار اسد از قدرت نشده است .

اما ترک زود هنگام نشست ژنو از سوی لاوروف باردیگر نشان دادکه ظاهرا تغییری مواضع و رویکرد غربی ها ایجاد نشده است، یا حداقل به جمع بندی مشترک در این زمینه نرسیده اند. از اینرو روشن می شود که غربی ها با این هدف در نشست ژنو شرکت کرده بودند که بتوانند در مواضع حمایتگرانه روسیه و چین از سوریه شکاف ایجاد کنند.
 

برچسب ها: لاوروف ، ژنو ، اسد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.