سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرسی :

دولتی ائتلافی با حضور تمامی گروه ها تشکیل خواهم داد

محمد مرسی در اولین سخنرانی رسمی خود اعلام کرد دولتی ائتلافی با حضور تمامی گروه‌های مصری تشکیل ‌خواهد داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الاهرام، محمد مرسی پس از ادای سوگند در برابر دادگاه قانون اساسی مصر تاکید کرد که امروز ملت مصر پایه‌های زندگی جدید، آزادی کامل و دموکراسی واقعی را بنیان گذاشته و دولت آینده مصر با حمایت‌های مردمی، دولت قدرتمندی خواهد بود و به قوای قضائیه و مقننه احترام می‌گذارد و بر استقلال آنها تاکید و قصد دارد، دولتی ائتلافی با حضور تمامی گروه‌های مصری تشکیل ‌دهد.
وی گفت: مردم مصر پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگی را محقق کرده است که از آنها محافظت خواهیم کرد، چون این موفقیت‌ها از بطن مشکلات و سختی‌های بسیار محقق شده‌اند.

محمد مرسی تاکید کرد: مردم مصر اراده و حاکمیت خود را تحمیل کردند و برای اولین بار در تاریخ معاصر سلطه کامل خود را اعمال کردند و برای نخستین بار در تاریخ نوین خود مجلس الشعب و شورا را در انتخاباتی سالم و درست انتخاب کردند که بیانگر حضور واقعی تمام طیف‌ها و اقشار جامعه در پارلمان مصر بود، همچنین مجلس موسسان تدوین قانون اساسی جدید این کشور را نیز انتخاب کرد و این مجلس از تمام کارشناسان خود برای تدوین قانون اساسی جدید مصر استفاده خواهد کرد.

وی گفت که قانون اساسی جدید مصر بیانگر توافق ملی و تحکیم کننده پایه‌های دولت مدنی دمکراتیک و مدرنی است که از ارزش‌های جامعه و آزادی‌های فردی و خصوصی محافطت کند.

مرسی تاکید کرد که براساس قانون اساسی جدید آزادی اندیشه و بیان و ابداع و نوآوری را در مصر به اجرا خواهد گذاشت تا مصر را به کشوری مدرن و پیشرفته تبدیل کند که حاکمان در آن خدمتگزار مردم باشند.

وی در ادامه افزود که نیروهای مسلح مصر در چارچوب قانون اساسی مصر با دیگر موسسات و نهادهای دولتی همکاری خواهد کرد، چراکه مصر مسئولیت و وظیفه‌ای بزرگ بر دوش همه ماست و هم اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند دست‌هایی برای آبادانی و ساخت دوباره کشور است و بی‌تردید هیچ کشوری بدون همکاری تمام فرزندانش به پیشرفت و موفقیت دست نخواهد یافت.

محمد مرسی گفت: من به عنوان رئیس جمهوری مصر تعهد می‌دهم که دولت به تمام مسئولیت‌ها و وظایف خود در برابر جامعه و مردم مصر چه در داخل و چه در خارج کشور عمل کند و هرآنچه در راه برقراری امنیت، ثبات و استقرار لازم باشد، انجام دهم و از مفهوم شهروندی بین تمام مصری‌ها حمایت کنم.

برچسب ها: مرسی ، دولتی ، ائتلافی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.