سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران- مبارك؛

دبيرجشنواره:‌جشنواره چهاردهم تجارب تازه‌اي را دنبال مي‌كند

جشنواره چهاردهم تئاتر عروسكي با توجه به تاكيد بر مباني گذشته و ضروريات اين حوزه تئاتري تجارب تازه‌اي را دنبال مي‌كند.

اردشير صالح پور،دبير چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران- مبارك در گفتگو با خبرنگار بخش تئاتر باشگاه باشگاه خبرنگاران گفت:جشنواره چهاردهم در ادامه دوره‌هاي قبلي تجارب تازه‌اي را دنبال مي‌كند و به مانعي مهم گذشته نيز تاكيد دارد.
وي افزود:ما امسال در تعاقب سياست‌هاي گذشته براساس ضروريات عمل مي‌كنيم؛زيرا اين جشنواره با دو قشر مهم كودك و خانواده سرو كار دارد و به همين خاطر رويكرد آن از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
صالح پور بيان كرد:اين حوزه تئاتري با آحاد مردم سروكار دارد،زيرا مولفه‌هاي تخيل،فانتزي و جادويي كه دارد،همه قشر سني را درگير خودش مي‌كند.
دبير چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي بيان كرد:تاكيد ما بر آموزش و پژوهش و فرهنگ و هويت ايراني است؛ماقصد داريم تئاتر عروسكي ايران و در واقع كودك ايراني سبقه فرهنگي خود را داشته باشد.
وي با اشاره به اينكه تئاتر عروسكي در اين دوره از لحاظ كميت پيشرفت داشته است،اظهار كرد:‌امسال قريب به 700 هنرمند كه 65 هنرمند خارجي را شامل مي‌شود در جشنواره حضور دارند و با رشد 40 درصدي هنرمندان شهرستاني نيز نسبت به دوره گذشته روبرو هستيم.
صالح پور خاطرنشان كرد:فرهنگسازي در زمينه تئاتر كودك مي‌تواند هويت و آموزه‌هاي تربيتي،ديني ،ملي و قومي و حتي ويژگي‌هاي جغرافياي ايران را هر چه بيشتر بشناساند.
گفتني است؛چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تا 15 تير ادامه دارد./ه
برچسب ها: جشنواره ، عروسکی ، تهران ، مبارک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.