سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول بخش بين‌المللي جشنواره نمايش‌هاي عروسكي تهران- مبارك:

گروه كره‌جنوبي امشب وارد تهران مي‌شوند

گروه نمايش"داستان دالاس" از كره‌جنوبي براي اجرا در سومين روز جشنواره دوشنبه 12 تير، امشب وارد تهران مي‌شوند.

علي اكبر طرخان،مسئول بخش بين‌الملل چهاردهمين جشنواره نمايش‌هاي عروسكي تهران- مبارك در گفتگو با خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران درخصوص وضعيت كنوني گروه هاي خارجي در ايران گفت:هم اكنون تمامي‌ گروه‌هاي خارجي به كشور وارد شده‌اند و تنها گروه‌هاي شركت كننده از كره‌جنوبي و آلمان هنوز نرسيده‌اند كه امشب و فردا به كشور وارد خواهند شد.
وي افزود:خوشختانه امسال ميزبان بسياري از هنرمندان و اساتيد خارجي هستيم كه در بخش‌هاي مختلف اجراهاي صحنه‌اي و كارگاه‌هاي آموزشي حضور دارند.
طرخان تصريح كرد:خوشبختانه استقبال گروه‌هاي خارجي براي شركت در جشنواره امسال بسيار زياد بود و ما از بين 175 متقاضي، 8 كشور با 11 نمايش را انتخاب كرديم.
مسئول بخش بين‌المللي جشنواره بيان كرد:‌برخي از گروه‌هاي نمايشي با 2 نمايش به ايران آمدند،اين مسئله هم از لحاظ هزينه كمك مي‌كند و هم با عث مي‌شود تا آن گروه خاص بتوانند آثار بيشتري ارائه دهند و كيفيت اثرشان بيشتر مشخص مي‌شود.
وي ادامه داد: كشورهاي گرجستان،بلاروس و آلمان هركدام با 2 نمايش به ايران آمده‌اند و هر 2 نمايش را همان گروه اجرا مي‌كنند.
طرخان اظهارداشت:كشور ايتاليا نيز يكي از مهمانان خارجي پركار جشنواره است،اين كشور يك نمايش را در جشنواره امسال اجرا مي‌كند و در كنار آن 2 كارگاه آموزشي در تهران و تبريز از سوي اساتيد اين كشور برگزار مي‌شود.
وي در ادامه بيان كرد:دو كشور "افغانستان" و "هند" نيز در بخش خياباني جشنواره نمايش‌هاي خود را اجرا مي‌كنند.
طرخان با اشاره به اين كه ورك‌شاپ عروسكي "ساخت عروسك‌غول‌پيكر" از سوي "اينگو مي‌وز" استاد دانشگاه برلين آلمان برگزار مي‌شود؛گفت:‌اين كارگاه آموزشي عروسك "سيمرغ" را به كمك هنرجويان مي سازد  و در اختتاميه از آن رونمايي مي‌شود.
گفتني است؛چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تا 15 تير ادامه دارد./ه
برچسب ها: گروه ، کره ، جنوبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.