سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ضرورت احداث شهرک صنعتي مس در ورزقان

وجود مجتمع مس سونگون در ورزقان ایجاب می كند كه در این منطقه شهرك صنعتی مس احداث شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز،  نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با اعلام ضرورت اين امر گفت: احداث شهرک صنعتي مس باعث مي شود تا مواد اولیه مورد نیاز مجتمع و تولید انواع مس در ايم مجموعه تامین شود.

دهقانی افزود: اگر كارخانه های جانبی و تولید مواد اولیه به موقع تاسیس شود حداقل برای هشت هزار نفر از جوانان بومی منطقه اشتغال ایجاد می كند.

وی با بیان اینكه 40 درصد مس كشور و چهار معدن دارای بهره برداری در ورزقان متمركز است اظهار كرد: این منطقه دارای منابع عظیم خدادادی است و باید از این منابع برای رفع محرومیت و توسعه منطقه استفاده كرد.

دهقانی اضافه کرد: در دور اول سفر هیات دولت به استان آذربایجان شرقی پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری از واحدهای جانبی مس سونگون اختصاص یافت كه معلوم نیست در كجا هزینه شده و چرا واحدهای دیگر مجتمع تكمیل نشده است.

اين نماينده مجلس با انتقاد از اینكه خیلی ها سنگ حمایت از این مجموعه صنعتی را به سینه می زنند اما در عمل اراده و مدیریت لازم برای توسعه آن ندارند، گفت: این موضوع در زمینه طرح های توسعه ای و تكمیل و بهره برداری به موقع كارخانه های ذوب و مس مجتمع به وضوح قابل مشاهده است.

دهقانی با اشاره به وعده سرمایه گذاری   20 هزار میلیارد ریال در این مجتمع از سوي تعداد ياز مسئولين گفت: تاكنون چنین امری محقق نشده و نمایندگان شهرستان های همجوار نیز در این مدت استفاده تبلیغی ازمعدن مس ورزقان برای موفقیت در انتخابات حوزه انتخابیه خود كرده و می كنن/س
برچسب ها: ضرورت ، مس ، ورزقان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.