سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

35 درصد حق بیمه هایی که مردم پرداخت می کنند برای خدمات غیر ضروری هزینه می شود

مدیر کل بیمه خدمات درمانی استان با تاکید بر ضرورت اجرای طرح پزشک خانواده گفت: با توجه به محدودیت منابع، باید مسئولین امر به سمتی سوق یابند که از کمترین منابع، بهترین استفاده را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، خازن امروزدر جلسه ی هماهنگی اجرای طرح پزشک خانواده با همکاری صدا و سیما با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در سه سطح انجام خواهد شد گفت: سطح اول بصورت رایگان است و در سطح دوم میزان پرداختی بیمه ها، افزایش خواهد یافت.

وی با انتقاد از روند فعلی سیستم درمان در کشور گفت: در روند فعلی 90 درصد هزینه های درمان توسط بیمار پرداخت می شود و این فشار سنگینی بر مردم تحمیل می کند.

مدیر کل بیمه خدمات درمانی استان با بیان  اینکه در روند فعلی، تعدد درخواست خدمات درمانی از پزشکان روش معمول است گفت: ادامه ی این روند، به منزله ی تخصیص منابع بیمه به مسائل غیر ضروری است.

وی پرداختی بیمه ی خدمات درمانی به پزشکان را 16 میلیارد تومان در ماه عنوان کرد و افزود: متاسفانه 35 درصد حق بیمه هایی که مردم پرداخت می کنند برای خدمات غیر ضروری هزینه می شود. خازن با انتقاد از روش پرداختی در بیمه ی خدمات درمانی مبنی بر تعداد برگهای دفترچه ی ارائه شده از سوی پزشکان گفت: متاسفانه در روند فعلی برخی پزشکان بدون رعایت حد استاندارد 15 دقیقه حق ویزیت بیماران، فقط بدنبال افزایش برگ دفترچه های اخذ شده از وی بیماران هستند.

وی با اشاره به سوء استفاده برخی پزشکان از ناآگاهی بیماران گفت: متاسفانه بیمار بر اثر این بی اطلاعی در برورکراسی های زاید و ارجاعات پزشک، آزمایشگاه، پاتوبیولوژیست در گیر می شود.

وی با تاکید بر تغییر خرید خدمت در نظام سلامت کشور گفت: می توان با اجرای صحیح طرح پزشک خانواده و کاهش پرت منابع شرکتهای بیمه ای و ذخیره ی آن، داروهای نادر و کمیاب را تحت پوشش بیمه های خدماتی قرار داد. مدیر کل بیمه خدمات درمانی استان با بیان اینکه رویکرد اصلی از اجرای طرح پزشک خانواده تغییر رویکرد از درمان محوری و درمان نگری به سلامت محوری خواهد بود گفت: می توان از عواید و صرفه جویی حاصل از اجرای این طرح غربالگری دیابت و HIV را نیز مورد پوشش قرار داد.

مدیر کل بیمه خدمات درمانی استان الزام و اجبار در پوشش بیمه ای برای آحاد مردم، تجمیع بیمه های پایه و تعیین روند درمانی برای بیماران را از ملزومات اجرای این طرح سراسری خواند و یادآور شد:برای اجرای این طرح باید 5 درصد از ایرانیانی که فاقد هر نوع پوشش بیمه ای هستند، تحت پوشش قرار گیرند./س
برچسب ها: بیمه ، خدمات ، غیرضروری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.