سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باحضور هيـأت سازمان بازرسي كل كشور؛

چهارمين سمينار انجمن بين‌المللي مسئـولين مبـارزه با فساد (IAACA) برگزار شد

هيأتي سه نفره از سازمان بازرسي كل كشور به سرپرستي حجت‌الاسلام موسوي‌نژاد، رئيس منطقه شش سازمان در چهارمين سمينار انجمن بين‌المللي مسئولين مبارزه با فساد(IAACA) حضور يافتند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان بازرسي كل كشور هيأتي سه نفره از سازمان بازرسي كل كشور به سرپرستي حجت‌الاسلام موسوي‌نژاد، رئيس منطقه شش سازمان و بازرس كل استان اصفهان، در چهارمين سمينار انجمن بين‌المللي مسئولين مبارزه با فساد(IAACA) حضور يافتند.

دراين سمينار كه از تاريخ 4 لغايت 8 تيرماه در شهر داليان جمهوري خلق چين برگزاري شد، فصل پنجم كنوانسيون سازمان ملل متحد براي مقابله با فساد(UNCAC) مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 موسوي‌نژاد، استرداد دارايي‌هاي نامشروع و اقدامات جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه را محور سخنراني خود قرار داد و با استناد به آياتي از قرآن كريم به ويژه آيه 77 سوره قصص اظهار داشت: خداوند متعال مي‌فرمايند:"و هرگز برروي زمين فساد را برميانگيزيد كه خداوند مفسدان را دوست ندارد".
وي در ادامه ضمن برشمردن، موانع موجود بر سر راه استراداد دارايي‌ها و تعهدات دولت‌ها در اين خصوص، فساد موجود در برخي از كشورهاي درحال توسعه و عقب مانده، آز و طمع روز افزون كشورهاي توسعه يافته براي بلعيدن اين دارايي‌ها را مانع جدي براي برگشت ثروت ملت‌ها به موطن و مبداء اوليه خود دانست.
رئيس منطقه شش سازمان بازرسي در بخش ديگري از اظهاراتش مصادره اموال و استرداد دارايي‌هاي ناشي از فساد را در قوانين جمهوري اسلامي ايران را مورد ملاحظه قرار داد و به مرور و موارد تطبيق مقررات داخلي با مفاد كنوانسيون در اين زمينه اشاره كرد.
وي درپايان با بيان ايجاد سازگاري بين رازداري بانكي و اقدامات مربوط به مبارزه با فساد و ممنوعيت معامله به قصد فرار از تعهد و دين، پيشنهاد‌هايي براي اين كه قانون گذار بتواند سازوكار مناسبي براي استرداد اموال مشخص نمايد ارايه كرد.
گفتني است؛ در چهارمين سمينار انجمن بين‌المللي مسئولين دستگاه‌هاي مبارزه بافساد، بيش از 400 نفر از شخصيت‌هاي حقوقي و حقيقي از 80 كشور شامل، وزراء قانونگذار، دادستان‌ها، مسئولين نهادهاي متولي مبارزه با فساد، نهادهاي نظارت و بازرسي، وزراء دادگستري، وكلاء، قضات و اساتيد دانشگاهي حضور داشتند./پ3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.