سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك كارشناس سياست خارجي:

تركيه با خوش‌رقصي براي اتحاديه اروپا جنگ در منطقه را شعله‌ور نكند

يك كارشناس مسائل سياست خارجي گفت: تركيه با خوش رقصي براي اتحاديه اروپا و پيوستن به اين اتحاديه پيش قراول جنگ عليه سوريه شده و آتش جنگ را در منطقه شعله‌ور مي‌كند.

مرتضي مكي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران  با اشاره به  عدم حضور جمهوري اسلامي ايران در نشست ژنو با محوريت تحولات سوريه گفت: گروه تماس و نشست ژنو از ابتدا به سركردگي استكبار جهاني سعي داشته با فشارهاي خود مانعاز حضور جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از حاميان جبهه مقاوت در اين نشست شود.

وي در ادامه افزود: عربستان سعودي نيز به عنوان مخالف دولت سوريه در اين نشست دعوت نشده است اما اين موضوع بمنظور فرافكني و كاهش ميزان انتقادات و جلوگيري از شدت يافتن آن است.

اين كارشناس مسائل سياست خارجي در تشريح نقش تركيه در تحولات سوريه تصريح كرد: تركيه براي خوش رقصي براي اتحاديه اروپا و پيوستن به اين اتحاديه سعي كرده رفتار خصمانه اي را در قبال سوريه در پيش گيرد و سعي كند پيش قراول احتمالي حمله نظامي به سوريه باشد.

مكي در پايان با اشاره به طرح 6 ماده اي كوفي  عنان و تشكيل گروه تماس براي ثبات و پايين آوردن سطح بحران و مناقشات در سوريه خاطر نشان كرد:  تحولات سوريه بسيار پيچيده و مبهم است چرا كه از يك سو با اصلاحات صورت گرفته توسط بشار اسد اعتماد سازي شده و از سوي ديگر سران كشورهاي غربي و عربي تلاش مي كنند تا با فشار بر دولت مردمي سوريه آن را ساقط كرده و اين كشور را به چالش بكشند.

/س2

 

برچسب ها: ترکیه ، اروپا ، اتحادیه ، جنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.