سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصويب لايحه‌ حمايت از رژيم صهيونيستي در سناي آمريکا

سناي آمريکا امروز به لايحه اي راي داد که بر پايبندي بيشتر اين کشور به اسرائيل تاکيد مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، پايگاه اينترنتي اين روزنامه در تحليلي به قلم ناتاشا موزگووايا نوشت: سناي آمريکا در پي تصويب لايحه اي مشابه در مجلس نمايندگان آمريکا در اوايل ماه مي، اين لايحه را که سناتورها  باربارا باکسر و جاني ايساکسون تصويب کرده بودند با مجموع 69 راي موافق تصويب کرد که در آن به چند راه براي تقويت همکاري راهبردي بين اسرائيل و آمريکا اشاره شده است.

اين لايحه به "تغيير شديد" در خاورميانه اشاره مي کند که چالش هاي مهمي را براي امنيت ملي آمريکا و متحدانش بويژه اسرائيل بوجود مي آورد که با شرايط راهبردي به ميزان مهمي تغيير يافته روبروست.

اين لايحه، سياست هاي آمريکا را که هدف از آنها برخورد با اين چالش هاست به اين شرح اعلام مي کند تقويت بر پايبندي بي قيد و شرط به امنيت اسرائيل، پايبندي به کمک به اسرائيل براي حفظ برتري کيفي نظامي خود، وتوي قطعنامه هاي ضد اسرائيلي در شوراي امنيت سازمان ملل، حمايت از حق ذاتي اسرائيل براي دفاع از خود و نيز طرح چند پيشنهاد در خصوص نحوه همکاري اسرائيل و آمريکا.

اين لايحه همچنين از آمريکا مي خواهد توانايي هاي آمريکا و اسرائيل را براي پرداختن به تهديدات مشترک و در حال ظهور تقويت کند، همکاري امنيتي افزايش و تمرين هاي نظامي مشترک توسعه يابد و نيز حمايت لازم براي توسعه و توليد مشترک سامانه هاي موشکي افزايش پيدا کند.

در اين لايحه ، سامانه ضد موشکي گنبد آهنين مورد تاکيد ويژه اي قرار گرفته است.

در عين حال موضوع جالب، قرار دادن بندي است که به ارائه تجهيزات و خدمات نظامي به اسرائيل از طريق راه هاي مناسبي شامل هواپيماهاي سوخت رسان هوايي ، توانايي هاي دفاع موشکي و مهمات تخصصي مي پردازد.
برچسب ها: لایحه ، اسرائیل ، سنا ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.