سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی سوره خبر داد

حمایت يك ميلياردي حوزه هنری از 15 تولید سینمای ایران با موضوع خانواده

حوزه هنری از 15 تولید سینمای ایران با موضوع خانواده، كودك و نوجوان، انقلاب و دفاع مقدس تا سقف یك میلیارد ریال حمایت مالی می‌كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از  پایگاه خبری حوزه هنری، سهیل جهان‌بیگلری مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره به خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی سوره سینما گفت: ترویج ارزش‌های انقلاب و مكارم اخلاقی از اهداف حوزه هنری است و سینما می‌تواند محمل مناسبی برای این هدف به وجود بیاورد. حمایت از تولیدات سینمای ایران در این بخش‌ها، روند خلق آثاری ارزشمند، سالم و پاك را هموار می‌كند.
وی ادامه داد: حوزه هنری امسال از 15 تولید سینمایی تا سقف یك میلیارد ریال حمایت می‌كند. این حمایت در حوزه سینمای دینی، همسو با اهداف كلان حوزه هنری و از فیلم هایی با موضوع‌ خانواده، كودك و نوجوان، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی انجام می‌شود.
جهان بیگلری افزود: در حوزه سینمای خانواده، گسترش فضای احترام و ادب، تكریم والدین و بازگشت به اخلاق ایرانی - اسلامی، در بخش سینمای كودك، توجه به نقش پدر و مادری و رفتار و تربیت درست از مفاهیمی است كه در سینما مغفول مانده و حوزه هنری در پی احیای آن است.
مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی ادامه داد: سینمای ایران در حوزه دفاع مقدس آثاری خاطره‌انگیز تولید كرده است، اما بضاعت سینماگران ما بیش از این است. با توجه به اینكه سازمان سینمایی سوره به دنبال اقتباس از ادبیات دفاع مقدس است، احیای سینمای دفاع مقدس دور از دسترس نیست. حمایت نهادهای فرهنگی مانند حوزه از تولید و پخش این آثار، می‌تواند انگیزه فیلمسازان برای فعالیت در این حوزه را مضاعف كند.
وی گفت: در این بخش قصد داریم مفاهیم، ارزش‌ها و واقعیت‌هایی را به تصویر بكشیم كه كمتر درباره آنها صحبت شده است. سینمای دفاع مقدس بدون مخاطب معنایی ندارد، حمایت حوزه هنری در این بخش شامل آثاری می‌شود كه علاوه بر ترویج ارزش‌های هشت سال دفاع، از نظر مضمون و ساختار نمره قبولی بگیرند.
مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره ادامه داد:‌ توجه به بحث انقلاب اسلامی از منظری تازه، یكی دیگر از اولویت‌های ما در سازمان سینمایی است. انقلاب اسلامی دربردارنده فرهنگ و ارزش‌هایی پویا است كه می‌تواند منبع حركت و تلاش در نسل تازه باشد. نگاه دوباره و بازتعریف بسیاری از مفاهیم متصل به انقلاب اسلامی، به غنای سینمای ایران كمك می‌كند.
وی افزود: وقوع زودهنگام جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس مانع از آن شد كه در تبیین و ترویج ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی كاملا موفق باشیم، این نیاز امروز احساس می‌شود و حوزه هنری مصمم است كه فرازهای مهم انقلاب اسلامی را برجسته و ترویج كند. ارج نهادن به هنر انقلابی از اولویت‌های حوزه است و برای آن برنامه‌ریزی داریم.
سهیل جهان‌بیگلری گفت: هر 15 تولید سینمای ایران كه در این سرفصل‌ها تعریف شوند، تا سقف یك میلیارد ریال از حوزه هنری كمك مالی دریافت خواهند كرد، این حمایت در راستای نگاهی است كه حوزه هنری به تصحیح مسیر تولید فیلم در سینمای ایران دارد. سینمایی كه قابلیت‌های فنی، محتوایی و ارزشی‌اش ثابت شده و نیازمند مدیریتی دلسوزانه، متعهدانه و تخصصی است تا در بستر شكوفایی و سلامت روح و اندیشه گام بردارد./م

برچسب ها: سوره ، سینما ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.