سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران - مبارك؛

نصايح ارزنده لقمان حكيم را در «افسانه هاي نو» بشنويد

داستان لقمان حكمي و نصايح او به منظور آشنايي با مفاهيم زندگي موضوع نمايش "افسانه هاي نو" به كارگرداني حسن دادشكر است.

حسن دادشكر كارگردان تئاتر كه با نمايش "افسانه هاي نو" به نويسندگي داود كيانيان در چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران - مبارك شركت كرده است، در خصوص اين اثر به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه نام اين نمايش در جدول جشنواره به اشتباه افسانه نو آورده شده اما به واقع نام آن افسانه هاي نو است.
وي افزود: اين نمايش داستان لقمان حكيم را بيان مي‌كند در اين اثر وي با بيان قصه هاي متعدد سعي مي‌كند تا مفاهيمي را به فرزند و ديگران آموزش دهد.
وي تصريح كرد: لقمان با بازگو كردن 7 قصه فرزندش را با مفاهيم زندگي آشنا مي كند و او را به يك نقطه اوج مي‌رساند.
دادشكر در خصوص شيوه هاي اجرايي اثر بيان كرد: در اين اجرا با توجه به ظرفيت هاي موجود در نمايش از چند شيوه استفاده كرده ام كه هيچ كدام براساس سليقه نبوده است.
وي ادامه داد: من تلاش كردم با توجه به تجاربم، مفاهيمي كه قصد القاي آن ها را به تماشاگر دارم انتخاب كنم و خوشبختانه استقبال از آن در اجراي عمومي كه پيش از اين داشته ايم مشاهده شد.
اين كارگردان اظهار كرد: من از انيميشن براي بيان هر تابلو و بازگويي نتيجه استفاده كردم و از اين طريق مخاطب در اول و آخر هر هفته با مفهوم اثر آشناي مي شود به طوري كه در ذهنش باقي مي‌ماند.
دادشكر گفت: شيوه نمايشي سايه با توجه به تنوع صحنه ها و بازي در بازي هايي كه وجود دارد به همراه شيوه بون راكو به صورت آزاد و جدا از صحنه نستي و همچنين تكنيك ماسك سبك هايي است كه براي اين اجرا انتخاب شده است.
وي با بيان اينكه مخاطب اين اثر بيشتر نوجوانان هستند، گفت: اين اثر به شيوه اي اجرا مي شود كه نوع دريافت مفاهيم ‌آن براي كودكان در كنار والدين قابل دريافت است.
شايان ذكر است، "افسانه هاي نو"، به نويسندگي داود كيانيان، و كارگرداني حسن دادشكر يكشنبه 11 تير ساعت 17 و 19 در تالار سايه تئاتر شهر اجرا مي شود.
گفتني است، چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي به دبيري اردشير صالح پور تا 15 تير ادامه دارد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.