سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

خدمات دستگاه قضایی نباید نادیده گرفته شود

رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم و حفاظت اجتماعی دادگستری ارومیه گفت: خدمات دستگاه قضایی در برقراری امنیت و آسایش مردم نباید نادیده گرفته شود .

نصرالله اسدالهی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، افزود : قوه قضائیه در تمام سال های پس از انقلاب در كنار مردم و برای پاسداری از حق و حقوق شهروندان و برقراری نظم و امنیت تلاش كرده و بسیاری از گردنكشانی را كه تضییع حقوق مردم را حق خود می دانستند، سرجای خود نشانده است.

وی شبهه افكنی علیه قوه قضائیه و زیر سووال بردن تلاش های خستگی ناپذیر قضات و محموعه كاركنان دادگستری را ناشی از برخورد قاطع قوه قضاییه با گردنكشان و زورگویان دانست و اظهار داشت: روزی نیست كه استكبار جهانی شبهه ای جدید علیه نظام جمهوری اسلامی سرهم نكند ، دشمنان نظام با حمایت از ارازل و اوباش و ساماندهی زورگویان و سودپرستان همواره سعی می كند ذهن مردم را نسبت به دستگاه قضایی بدبین كنند.

وی اظهار داشت : نمی توان دلیل اصلی افزایش وقوع جرم در جامعه را بی توجهی نیروی انتظامی و كم كاری دستگاه قضایی دانست بلكه، عامل اصلی زیاد شدن جرم در جامعه حركت خزنده ای است كه بسان كودتای براندازی درسطح جامعه در جریان است و طوری طراحی می شود كه افراد جامعه بازیچه ای برای اهداف شوم دشمنان می شوند .

رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ارومیه اظهار كرد : افزایش پرونده های ارجاعی به دادگستری ها و زمان اندك قضات برای رسیدگی به پرونده ها، خلاء بزرگی در دستگاه قضایی ایجاد كرده و مانع از رسیدگی كامل به تمام جرایم می شود .

وی افزود : قضات با دلسوزی تمام تلاش می كنند، ولی زمان اندك برای رسیدگی به سیل عظیم پرونده ها موجب كندی كار شده و تبعاتی را در سیستم قضایی ایجاد می كند .

رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ارومیه ادامه داد : هنجارشكنان و اراذل و اوباش كه بزرگترین حامی آنها مفسدین اقتصادی هستند، دیوار بلند بدبینی بین مردم ، پلیس و دستگاه قضایی ایجاد كرده و با اطلاعاتی كه از قانون دارند اقدام به صحنه سازی كرده و چنان خود را محق جلوه می دهند كه مردم تصور می كنند دستگاه قضایی از مجرم حمایت می كند.

وی ادامه داد : دیوار توطئه و افترا علیه قوقه قضائیه هر روز بلندتر می شود آنها با تكیه بر ترفندهای مختلف مانند صحنه سازی و چنگ زدن به قانون و از بین بردن جرات اظهار نظر شهود و جسارت شهادت مردم بر علیه آنها، زمینه را برای دست یابی به اهداف شوم خود فراهم می كنند.

اسدالهی ادامه داد : فعال كردن مساجد ، آگاهی بخشی به مردم توسط روحانیت و اعضای هسته های مردمی گام بزرگی در خنثی كردن ترفندهای مجرمین و بزهكاران است.

وی افزود :برای مبارزه با ترفند بزهكاران و اشرار باید تمامی دستگاه ها ، ارگانهای فرهنگی و مذهبی اعم از دانشگاه ها و جامعه روحانیت وارد عمل شونند آنها می توانند نقش سازنده ای ایفا كنند، چنانكه آگاهی بخشی روحانیت به مردم و آشنا ساختن آنان با نقشه های اشرار و تبعات شوم بزهكاری می تواند موجب كاهش جرم شده و نگاه مردم به دستگاه قضایی را تقویت كند./س

برچسب ها: قضایی ، پیشگیری ، قضاوت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.