سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

نزدیك به 14میلیون سهام ترجیحی به كارگران كشور واگذار شد

معاون فرهنگی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: 13 میلیون و 970 هزار و 938 سهام ترجیحی سال گذشته به كارگران سراسر كشور واگذار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان كاوه اشتهاردی در جمع خبرنگاران زاهدانی افزود: دو هزار و 854 كارگر از این سهام مجموعا به ارزش 150 میلیارد و 61 میلیون و 769 هزار و 383 ریال بهره مند شدند.  
وی اظهار داشت: سهام ترجیحی بخشی از سهامی است كه در راستای اجرای برنامه‌ های خصوصی‌ سازی با هدف ارتقای علاقمندی كارگران به فعالیت در كارها واگذار می شود.  
وی با بیان اینكه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در زمینه خانه دار شدن كارگران فاقد مسكن اقداماتی را انجام داده است گفت: بر اساس آخرین آمار جمع آوری شده از استان های مختلف 548 هزار و 762 نفر كارگر فاقد مسكن در سراسر كشور شناسایی و تعداد 419 هزار و 420 نفر از آنان به تعاونی های مسكن و شهرسازی معرفی شدند.  
اشتهاردی ادامه داد: دو هزار و 440 هكتار زمین به این منظور اختصاص پیدا كرده است و هم اكنون 377 پروژه در مرحله آماده سازی و 245 پروژه نیز در مرحله ساخت قرار دارد.  
معاون وزیر گفت: ایجاد دفاتر مشاوره بورس كارگری، برگزاری كارگاه های آموزشی در زمینه مهارت های زندگی برای كارگران، پیگیری طرح گسترش بیمه های تكمیلی كارگران، اجرای واگذاری سهام عدالت به كارگران فصلی و ساختمانی و اعطای كارت خرید اعتباری به كارگران در قالب طرح میزان از مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط این وزارتخانه با هدف بهبود وضعیت این قشر است.  
 
وی افزود: متاسفانه با توجه به موانعی كه برخی بانك ها در زمینه اعطای كارت خرید اعتباری به كارگران در قالب طرح میزان داشتند و در این قضیه نتوانستند مشاركت جدی به عمل آورند به همین منظور سه بانك تحت پوشش این وزارتخانه شامل بانك توسعه تعاون، رفاه كارگران و قرض الحسنه مهر مامور شدند در مرحله اول اهدای كارت خرید را به 230 هزار نفر كارگر شروع كنند.  
اشتهاردی اظهار داشت: طی تفاهم اخیر كه بین وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی با وزارت صعنت معدن و تجارت منعقد شده تعداد فروشگاهی كه خدمات كارت خرید اعتباری را ارائه می دهند در یك حركت انقلابی ارتقا پیدا خواهد كرد و تنوع كالاهای تحت پوشش این كارت نیز افزایش می یابد.  
وی ترویج استفاده از كالای ملی و ساخت داخل، كاهش واردات كالای مصرفی، تقویت توان خرید اقتصادی خانوارهای كارگری و حمایت از تولید ملی را ازمهمترین اهداف گسترش استفاده از كارت های اعتباری خرید دانست.  
وی با اشاره به اینكه در زمینه استفاده كارگران و خانواده های آنان از مراكز تفریحی، زیارتی و ورزشی اقدامات گسترده ای صورت گرفته است گفت: هم اكنون این وزراتخانه 210 مجموعه ورزشی با یك میلیون و 900 هزار متر مربع را در سراسر كشور در اختیار دارد.  
معاون وزیر تعاون با بیان اینكه این وزارتخانه احداث 74 مجموعه ورزشی به وسعت دو میلیون و 700 هزار متر مربع را در دست اقدام دارد ابراز امیدواری كرد امسال در قالب طرح مهر ماندگار 20 تا 30 مورد از این پروژه ها به بهره برداری برسد.  
وی گفت: بر اساس آخرین اعلام معاونت اقتصادی و برنامه ریزی صندوق تامین اجتماعی تا پایان شهریور ماه سال 90 در مجموع 33 میلیون و 567 هزار و 207 نفر بیمه شده اصلی و تبعی، مستمری بگیر اصلی و تبعی در سراسر كشور زیر پوشش این صندوق قرار گرفتند./س
برچسب ها: واگذار ، سهام ، کارگران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.