سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطر آبروریزی فوتسال در آسیا:

ابعاد بین المللی تأیید تبانی گیتی پسند

در صورت ورود فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در پرونده تبانی، ممکن است در صورت قهرمانی گیتی پسند در آسیا، جام از این تیم پس گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بحث تبانی گیتی پسند اصفهان در رقابت های لیگ برتر فوتسال در روزهای اخیر سوژه داغ محافل خبری رسانه های داخلی کشور بوده و به زودی ابعاد بین المللی پیدا خواهد کرد.

گفتنی است، در روزهایی که رسانه های خارجی در تمام حوزه های خبری ایران به دنبال سوژه ای برای تأيید کردن و بزرگ کردن آن هستند انتشار گسترده خبر تبانی بدون شک تبعات گسترده ای را در پیش خواهد داشت.

کمیته استیناف با گذشت بیش از سه ماه از راه افتادن پرونده تبانی دقیقاً در فاصله 5 روز قبل از اعزام نماینده ایران به رقابت های جام باشگاه های آسیا این رأی را اعلام کرد تا آبروی ورزش کشورمان در میان کشورهای آسیا و حتی گسترده از آسیا در خطر باشد.

فدراسیون فوتبال با بی تدبیری در این زمینه ورود نکرده و بعد از انتشار خبر تبانی گیتی پسند بدون اینکه وقت رسیدگی به اعتراف اصفهانی ها و بستن پرونده باشد این تیم را به علت کمبود وقت به کویت فرستاد.

در حالی که مشخص نیست در کویت چه چیزی در انتظار است در صورتی که تیم های حاضر در رقابت های قهرمانی جام باشگاه های آسیا حاضر به بازی گیتی پسند اصفهان (به عنوان تیمی که تبانی آن در لیگ برتر داخلی ثابت شده است) نباشند علاوه بر اینکه هیئت فوتسال ایران به عنوان تیمی که سالیان سال در سطح اول فوتسال آسیا حضور داشته است زیر سوال می رود.

همچنین در این شرایط با پیدا کردن ابعاد بین المللی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا می توانند به این مسئله ورود کرده و به آن رسیدگی کنند.

اگر نظم رقابت های جام باشگاه های آسیا با پخش شدن چنین خبری و عکس العمل تیم ها تحت تأثیر قرار گیرد بدون شک جریمه های سنگینی در انتظار فوتسال ایران خواهد بود و برخلاف گفته عباس ترابیان AFC در مواردی که بعد بین المللی پیدا کند رسیدگی خواهد کرد.

این در حالی است که اگر فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از جریمه ایران و دفاع ای حیثیت و آبروی فوتسال گیتی پسند را راهی آسیا کرده است می توانست برای دفاع از حیثیت وآبروی ایران با مذاکره با کمیته استیناف اعلام رأی را به بعد از مسابقات جام باشگاه های آسیا اعلام کند تا با وجود حضور گیتی پسند در آسیا مشکلی برای دفاع از نام و اعتبار فوتسال کشورمان در سطح بین المللی به وجود نیاید.

در چنین شرایطی در صورتی که باشگاه گیتی پسند عنوان قهرمانی آسیا را کسب کند نباید برای حفظ جام قهرمانی آسیا در ایران چندان مطمئن باشیم چراکه ممکن است با شکایت تیم ها حتی جام قهرمانی آسیا از این تیم پس گرفته شود!

با تمام این اوصاف با وجود اینکه گیتی پسندی ها این رأی را قبول نداشته و در سطوح بالای قانونی مانند دیوان عدالت اداری با گرفتن وکلای به نام شکایت کرده اند چیزی که مشاهده می شود این است که تیمی که تبانی در آن ثابت شده است راهی جام باشگاه های آسیا شده ممکن است بعد از این رقابت ها بی گناهی گیتی پسند ثابت شود ولی در آستانه این رقابت های مهم فدراسیون فوتبال می توانست سیاستی را اتخاذ کند که خدشه ای به نام فوتسال کشورمان در آسیا وارد نشود با ورود AFC و FIFA به این پرونده بدون شک در درجه اول فدراسیون فوتبال لطمه دیده و مهلت سه ماهه کمیته انضباطی و استیناف هم می تواند یکی از نقاط شبهه در این پرونده باشد چنین اقداماتی جرایمی مانند تعلیق را هم در پیش خواهد داشت و در شرایط کنونی فقط می توان ادعا کرد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا به پروندخه ورود نکرده و خبر تبانی بعد بین المللی پیدا نکند!./ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.