سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

احتمال زیاد ریزش کوه در روستای تازه کندی زنجان

ریزش کوه روستای تاز کندی زنجان را تهدید می کند.

 

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران زنجان ، رئیس بنیاد مسکن شهرستان طارم با اشاره به اینکه

روستای تاز کندی که در 70 کیلومتری زنجان قرار دارد در بین دو کوه واقع شده و دارای قدمت طولانی است گفت:این روستا دارای 50خانواراست و مردم روستا به علت صعب العبور بودن راه دچار مشکلات فراوانی هستند و تاکنون در فصول سرما به علت بارش برف سنگین جاده مصدود شده وتعدادی جان خود را از دست داده اند .

ابراهیمی با اشاره به اینکه اهالی روستا به دلیل مشکلات صعب العبوربودن این روستا نامه ای به دفتر رهبری ارسال کردند افزود:روستای تاز کندی به 7 کیلومتر ی روستای سابق انتقال می یابد تا دیگر خطری جان مردم را تهدید نکند .

وی خاطرنشان کرد:بنیاد مسکن برای ساخت روستای جدید پیش بینی می کند اعتباری بالغ بر 2میلیارد تومان هزینه شود که فاز اول ساخت این روستا آغاز شده ودر سال 92 همزمان با هفته دولت فاز اول آن به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس بنیاد مسکن طارم با بیان اینکه مردم روستای سابق تازکندی به دلیل نداشتن مدرسه ،خانه بهداشت ،و... مشکلات فراوانی داشتن وفرزندان آنها از درس خواندن معزور بودند گفت: در روستای جدید با مطالعات صورت گرفته وکارشناسی شده وساخت خانه های مقاوم این مشکل حل خواهد شد .

ابراهیمی در خصوص اعطای وام به مردم این روستا افزود:بنیاد مسکن به دستور استاندار زنجان اقدام به دادن وام بلاعوض بالغ بر 10میلیون تومان به مردم روستای تازکندی نموده است./س

برچسب ها: ریزش ، کوه ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.