سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمرین امداد و نجات دریایی در شمال کشور

روابط عمومی امداد و نجات هلال احمر از برگزاری تمرین توان افزایی مشترك امداد و نجات دریایی هلال احمر با شركت سه استان مازندران، گلستان و گیلان خبر داد.


حسین درخشان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه ايم تمرين همزمان با آغاز طرح ویژه امداد و نجات دریایی در سواحل خزر و در منطقه ساحلی رامسر انجام مي شود افزود: در برگزاری این تمرین یك روزه كه 12 تیرماه جاری برگزار خواهد شد، 60 نفر از اعضای گروههای امداد و نجات دریایی سه استان همسایه خزر در موضوعات تخصصی شركت خواهند كرد.
وی اضافه كرد:‌ این مانور بمنظور شناخت نیروهای تخصصی امداد و نجات دریایی هلال احمر با چگونگی ارایه كمك‌های اولیه پزشكی، نقل و انتقال افراد سانحه دیده از شناورها به بالگرد امدادی و بهره‌گیری از امكانات و تجهیزات دریایی برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی ایران و دارا بودن بیش از 2 هزار و ‎ 700كیلومتر مرز آبی و خطوط ساحلی، تمرین امداد و نجات دریایی بمنظور توان افزایی امدادی و حضور سریع امدادگران و نجات گران هلال احمر در پاسخ به حوادث و سوانح محیط های آبی و دریایی برنامه ریزی شده است.
درخشان ادامه داد: نیروهای امداد و نجات در این تمرین مشترك، نیازهای مردم آسیب دیده از سوانح دریایی، شرایط اضطراری عمومی، پیچیده و درخواست كمك از سوی افراد گرفتار در دریا، طوفان، شناورهای سبك و تفریحی را تمرین می كنند.
وی توضیح داد: مراتب پنجگانه عملیات امداد و نجات در دریا شامل جستجو و نجات از منطقه خطر، حفظ شرایط مصدوم و انتقال آن تا مراكز اصلی و فرعی امداد و نجات دریایی، ارایه كمك‌های اولیه پزشكی و انتقال به مراكز درمانی مجهز از سوی نیروهای شركت كننده در این مانور به اجرا در خواهد آمد.
درخشان افزود: شركت كنندگان در تمرین امداد و نجات دریایی با استفاده از قایق‌های نجات آماده، سطوح نجات شناور، وسایل و تجهیزات غواصی، جلیقه و حلقه نجات، قوطی‌های حاوی مواد دود زا ، مشعل دستی و راكت‌های منور به اجرای تمرین خواهند پرداخت.
وی گفت: هم زمان با اجرای این تمرین امداد و نجات دریایی 25 قایق نجات آماده این سازمان برای انجام عملیات جستجو و نجات دریایی در استان های گیلان، مازندران و گلستان برای نجات جان افراد در معرض خطر در فضاهای آبی و دریایی شمال كشور مستقر می شوند.
درخشان به خطرات احتمالی شنا در مناطق ناشناخته و شنا ممنوع اشاره كرد و از مسافران خواست در مناطق امن و طرح های سالم سازی دریا شنا كنند. /ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.