سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگيري مامور سابق اداره فدرال امريکا به جرم همکاري با قاچاقچيان مواد مخدر

يکي از ماموران سابق اداره فدرال مهاجرت آمريکا جمعه به علت همکاري با باندهاي قاچاق مواد مخدر مکزيک به 30ماه زندان محکوم شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري رويترز ، خوانا دياس به علت دسترسي غيرقانوني به اطلاعات پليس و قرار دادن آنها در اختيار اعضاي خانواده اش که با باندهاي قاچاق مواد مخدر مکزيک ارتباط داشتند، به اين مجازات محکوم شد.  
گفته مي شود وي زماني که به عنوان مامور ويژه اداره مهاجرت و گمرک آمريکا در شهر نوگالس واقع در ايالت آريزونا در مرز مکزيک کار مي کرد، اطلاعات محرمانه دولتي را در اختيار ميگوئل آنخل مندوزا استرادا، داماد سابق خانواده اش قرار داده بود که با يک باند قاچاق مواد مخدر مکزيک ارتباط داشت. اين باند قاچاق نيز با قاچاقچيان مواد مخدر در برزيل ارتباط داشت.
بر اساس شواهد ارائه شده در دادگاه، برخي از اين اطلاعات که مربوط به سوء پيشينه و وضعيت مهاجرت يک مجرم مکزيکي بود، بعداً توسط پليس برزيل در لپ تاپ مندوزا کشف شد.
عليه خواهر دياس نيز که از مقامات سابق انتظامي مکزيک است، به علت ارتباط با شبکه هاي قاچاق مواد مخدر اعلام جرم شده است. وي هم اکنون فراري است.  
ارتکاب فساد مالي توسط افسران و ماموران فدرال آمريکا در سالهاي اخير افزايش يافته است. اين در حالي است که دولت آمريکا در تلاش براي تامين امنيت مرز جنوب غربي خود با مکزيک،‌ جذب نيرو را افزايش داده است.  
از اکتبر سال 2004 تا ماه مه امسال، 138 افسر اداره گمرک و حفاظت مرزي آمريکا و مامور گشت مرزي به علت فساد مالي از جمله قاچاق مهاجران و پولشويي دستگير شدند يا عليه آنها کيفرخواست صادر شد.  
تحقيقات اداره مهاجرت و گمرک آمريکا پارسال به دستگيري 16 تن از کارکنان اين اداره و اداره گمرگ و حفاظت مرزي منجر شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.