سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

آغاز برداشت كلزا از مزارع پلدشت

برداشت كلزا از 500 هكتار از مزارع شهرستان پلدشت آغاز شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه جواد تاروردی در مراسم آغاز برداشت محصول كلزا از اراضی كشاورزی پلدشت گفت: این شهرستان از قطبهای مهم تولید دانه روغنی كلزا در سطح آذربایجان غربی محسوب می شود.

وی افزود: به دلیل شرایط مناسب جوی در سال جاری بیش از 50 درصد كلزای استان در اراضی كشاورزی پلدشت زیركشت رفته است كه نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.

وی افزود: پیش بینی می شود امسال از اراضی زیركشت در پلدشت بیش از 1500 تن كلزا برداشت شود.

سرپرست جهاد كشاورزی پلدشت، برداشت زودهنگام این محصول و استفاده دوباره از زمین برای كاشت سایر محصولات كشاورزی را از جمله عوامل اصلی افزایش سطح زیركشت كلزا در این شهرستان عنوان كرد.

وی یادآور شد: امسال به دلیل حمایت از كشاورزان جهت توسعه زیركشت دانه های روغنی برابر توافق به عمل آمده با شركت دانه های روغنی قرار شده این شركت قیمت این محصول را از قرار كیلویی به مبلغ 18 هزار و 500 ریال به صورت نقدی خریداری كند و به همین خاطر جهاد كشاورزی نیز پنج دستگاه ماشین آلات جمع آوری این محصول در منطقه برای جلوگیری از ضایعات و نیز جلوگیری از حوادث غیرمترقبه تهیه كرده است.

تاروردی گفت: اگر آب و كود مورد نیاز برای كشت كلزا به موقع در اختیار كشاورزان قرار داده شود سطح زیر كشت این محصول در اراضی كشاورزی پلدشت به صورت چشمگیری افزایش می یابد.

وی میزان برداشت كلزا از هر هكتار از اراضی كشاورزی پلدشت را 5/3 تن اعلام كرد و افزود: این رقم نسبت به میانگین كشوری 5/1 تن بیشتر است./س

برچسب ها: پلدشت ، مزارع ، زیر کشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.