سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

مهندسان نفت ايران در جايگاه دوم توليد علم جهان

براساس تازه ترین آمار موسسه اطلاعات علمی (ISI) ، محققان و مهندسان صنعت نفت ایران با تولید 60 مقاله در جایگاه دوم جهان قرار گرفتند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت در بین علوم مختلف که در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور ، دانشجویان در دوره های عالی در آن تحصیل می‌کنند ، مهندسی نفت از وضعیت روشن و در خور توجهی برخوردار است ، به این معنی که در این رشته با اهمیت برای جمهوری اسلامی ایران که اخیراً بر تعداد دانشکده های نفت و گاز در دانشگاه ها نیز افزوده شده است ایران با تولید 60 مقاله در جایگاه اول منطقه و دوم جهان نشسته است.
دکتر جعفر مهراد با بیان اینکه رتبه نخست در حوزه مهندسی نفت به جمهوری خلق چین تعلق دارد افزود : این کشور تنها با 22 مقاله بیشتر از جمهوری اسلامی ایران و با تولید 22 و سه دهم درصد از کل تولید علم جهان مقام نخست را به خود اختصاص داده است.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام افزود : رتبه های سوم تا پنج در این حوزه از علوم به کشورهای کانادا ، آمریکا و انگلستان تعلق دارد.
ایران در تولید علوم ریاضی ، شیمی ، کشاورزی ، مواد و فیزیک نیز دارای رتبه نخست منطقه و دهم تا نوزدهم جهان است .
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (
ISC) شبکه اطلاع رسانی علمی است که راهبری مناسب و نظارت بر وضع انتشارات علمی ، برنامه ریزی برای ارزیابی استنادی انتشارات علمی ، ارزش گذاری کمی ، کیفی ، رتبه بندی مجلات و سایر تولیدات علمی و ثبت در فهرست ISC از مهمترین وظایف آن است .
دفتر اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ./س
ISC در شیراز است .
برچسب ها: نفت ، تولد ، علم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.