سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رجايي‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عملكرد ضعيف وزارت خارجه باعث جسارت سعودي‌ها شده است

كارشناس مسائل سياسي گفت: رفتارها و عملكرد ضعيف دستگاه ديپلماسي و وزارت خارجه ايران در مسايل مختلف باعث جسارت و سوء رفتار سعودي‌ها شده است.

فروز رجايي فر، استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در خصوص عملكرد دستگاه سياست خارجي كشورمان اظهار داشت: متاسفانه از گذشته تا كنون فاقد يك سياست گذاري مناسب و ريشه اي در حوزه هاي مختلف در كشورمان بوده ايم که اين يك آفت در حوزه سياست خارجي در دوره هاي رياست جمهوري كشورمان از گذشته تا حال است.


وي با مقايسه عملكرد دوران گذشته با حال دستگاه سياست خارجي كشورمان، تصريح كرد: در دوره هاي قبل علي‌رغم سياست گذاري‌هاي نامناسب در عرصه هاي مختلف، شاهد پايداري ثبات در شرايط نامطلوب سياسي بوديم.


رجايي فر در ادامه با اشاره به اهداف آل سعود در منطقه گفت: رژيم آل سعود با به چالش كشيدن قدرت منطقه اي ايران، قصد ايجاد محدوديت در موقعيت استراتژيك و تهديد اقتدار جمهوري  اسلامي را در منطقه دارد.


اين استاد دانشگاه، نتيجه سياست گذاري‌هاي نامناسب مسئولين در عرصه سياست را خارجي اينگونه عنوان كرد: پيشروي سعودي‌ها در حوزه تبليغاتي و جنگ سرد عليه ايران كه با وارد كردن اتهامات گوناگون به كشورمان درصدد رسيدن به اهداف غربگرايانه خودشان هستند.


وي بيان داشت: علي‌رغم شعارهايي كه احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در حوزه انقلابي بودن و بازگشت به دوران سياست خارجي امام(ره) مطرح مي كرد ضعيف ترين برخوردها را در حوزه تحركات منطقه و بيداري اسلامي در اين دوره شاهد بوديم و توقع برخورد قاطع از دولت احمدي نژاد را نداريم.


رجايي فر علت اصلي سياست هاي خصمانه  آل سعود عليه ايران را اينگونه عنوان كرد: رفتارها و عملكرد ضعيف دستگاه ديپلماسي و وزارت خارجه ايران در دوران اخير در مسايل مختلف همچون الحاق بحرين، باعث جسارت و سو رفتار سعودي ها شده است.


اين كارشناس سياسي در ادامه با اشاره به دعوت احمدي نژاد از پادشاه عربستان خاطر نشان كرد: احتمالا پادشاه آل سعود با آن روحيه استكباري اش براي اثبات موضع خود با اعزام يك هيئت كوچك و سطح پايين به ايران جواب دعوت رئيس جمهوري كشورمان را خواهد داد.


وي در پايان خاطرنشان كرد: مقامات ايراني با نامه نگاري به رؤساي جمهور مستكبر آمريكا غرور ملت و انقلاب اسلامي ايران را شكستند.

/ش3

 

برچسب ها: آمریکا ، غرور ، انقلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.