سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

نتایج رتبه بندی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی ایران اعلام شد

دانشگاه تهران با امتیاز 100 ، رتبه اول را در رتبه بندی سال 90 بدست آورده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس به گفته دکتر جعفر مهراد ، دانشگاه تهران با امتیاز 100 ، رتبه اول را در رتبه بندی سال 90 بدست آورده است.

وی افزود : رتبه دوم تا پنجم نیز به ترتیب به دانشگاه صنعتی شریف ، صنعتی امیرکبیر ، تربیت مدرس و علم و صنعت ایران تعلق دارد.

دانشگاه های شیراز ، صنعتی اصفهان ، فردوسی مشهد ، شهید بهشتی و دانشگاه تبریز نیز رتبه ششم تا دهم را دارند .

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه های اصفهان ، مازندران ، ارومیه ، شهید چمران اهواز ،بوعلی سینا ، شهید باهنر کرمان ، کاشان ، گیلان و رازی نیز به ترتیب در جایگاه یازدهم تا بیستم قرار دارند .

سرپرست ISC به نتایج رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت : از مجموع 45 دانشگاه علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی فقط 30 دانشگاه در رتبه بندی سال 90 شرکت کرده بودند که دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران حائز رتبه اول و دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ترتیب دوم تا ششم هستند .

دسترسی به رتبه دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی و امتیازات کسب شده از طریق نشانی ur.isc.gov.ir امکان پذیر است .

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) شبکه اطلاع رسانی علمی است که رتبه بندی دانشگاهها ، راهبری مناسب و نظارت بر وضع انتشارات علمی ، برنامه ریزی برای ارزیابی استنادی انتشارات علمی ، ارزش گذاری کمی ، کیفی ، رتبه بندی مجلات و سایر تولیدات علمی و ثبت در فهرست ISC از مهمترین وظایف آن است .

دفتر اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام./سISC) در شیراز است .
برچسب ها: رتبه ، دانشگاه ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.