سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسياري از بزرگان امروز سينماي ايران كارشان را از جشنواره سينماي جوان آغاز كرده اند

بسياري از بزرگان امروز سينماي ايران كارشان را از جشنواره سينماي جوان آغاز كرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هادي مقدم دوست كارگردان ، فيلم نامه نويس ، منتقد و عضو هيات انتخاب و داوري  بخش فيلمنامه جشنواره منطقه اي دنا در گفت وگو با ستاد خبري جشنواره در باره ارزيابي سطح كيفي آثار ارائه شده براي حضور در جشنواره گفت: با توجه به منطقه اي بودن و تعداد آثار ارسال شده با تعدادي زيادي فيلم نامه خوب و حرفه اي روبه رو بوديم. با خواندن اين فيلم نامه ها متوجه شدم در شهرستان ها فيلم نامه نويسان با استعداد وجود دارد كه در آينده مي توانند تبديل به فيلم نامه نويسان حرفه اي بشوند.
 
فيلم نامه نويس بي پولي درباره مقايسه آثار استان هاي مختلفي كه در جشنواره حضور دارند عنوان كرد : توجه و تمركزم به كيفيت فيلم نامه بدون توجه به نام استان شركت كننده بود و بنابراين در اين باره قضاوت و ارزيابي نمي توانم داشته باشم .
 
اين منتقد سينما در باره ملاك هايش براي داوري و انتخاب فيلم نامه ها متذكر شد : خلاقيت ، بيان سليس و درست موضوع و محتواي فيلم نامه از جمله ملاك هاي مهم در بحث انتخاب فيلم نامه ها بود .
 
فيلم نامه نويس مجموعه تلويزيوني وضعيت سفيد در باره تاثيرات ابزار و ادوات جديد و با كيفيتي  كه در اختيار دفاتر انجمن در شهرستانها قرار گرفته و فيلم سازان از آنها استفاده كرده اند گفت :  بالطبع موقعي كه نويسندگان جوان با اطلاع از اين موضوع كه امكانات مجهزي در حوزه تصوير و صدا در اختيار دفاتر قرار گرفته، در نوشتن فيلم نامه تلاش مي كنند، به گونه اي فيلم نامه را طراحي مي كنند كه از اين امكانات بتوان حداكثر استفاده را انجام داد .  
 مقدم دوست با اشاره به كاركردهاي مختلف برگزاري جشنواره هاي منطقه اي تاكيد كرد : هر جشنواره با توجه به مضون و رويكردهايش تاثيرات خاص خودش را دارد اما براي بررسي دقيق و درست كاركردهاي برگزاري جشنواره هاي منطقه اي نيازمند گذشت زمان است و بعد از يك دهه مي توان در باره خروجي هاي جشنواره اظهار نظر كرد . خيلي از فيلم سازان مطرح فعلي سينما كارشان را از جشنواره هاي سينماي جوان آغاز كرده اند و جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران محل بروز و ظهور خيلي از فيلم سازان حرفه اي امروز سينماي ايران بوده است .
 
48مين جشنواره منطقه اي سينماي جوان از 219 تا 23 تير ماه با حضور 12 استان البرز، تهران، قزوين، قم، بوشهر، سمنان، مازندران، فارس، كهكيلويه و بويراحمد، چهارمحال و بختياري ، اصفهان و همچنين يزد توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كهكيلويه و بويراحمد و انجمن سينماي جوانان ايران در ياسوج برگزار مي شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.