سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رئیس جمهور:

90 درصد دعوتنامه های شرکت در اجلاس غیرمتعهدها توزیع شده است

معاون امور بین الملل رئیس جمهور اعلام کرد: براساس زمانبندی انجام شده، 90 درصد از دعوتنامه ها برای شرکت در اجلاس غیرمتعهدها در تهران توسط برخی وزرا و مسوولان وزارت امور خارجه توزیع شده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی سعید لو ، با بیان این که هم اینک کارهای اجرایی مربوط به برگزاری این اجلاس بزرگ دنبال می شود، افزود: کارهای محتوایی مربوط به این اجلاس و اسنادی که قرار است در این نشست بین المللی در خصوص آنها تصمیم گیری شود نیز آماده شده است.

سعیدلو از اجلاس غیرمتعهدها به عنوان اجلاسی بسیار پرسابقه، تاثیر گذار و با اهمیت بسیار بالا یاد کرد که اعضای آن متشکل از کشورهایی است که در شروع کار هیچ وابستگی به جناح های نظامی یا پیمان های خاص نداشتند و هم اینک پس از گذشت سالها از تاسیس آن نیاز است که آرمانهای اصلی آن دوباره احیا شود.

وی شعار ویژه این اجلاس را ' صلح و عدالت در سایه مدیریت مشترک جهانی ' عنوان کرد و اظهار داشت: این یعنی باید زمینه ای فراهم کنیم که همه کشورها و ملتها در اداره دنیا اشتراک داشته باشند.

معاون امور بین الملل رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همه کشورها و ملتها باید بتوانند از یکجانبه گرایی که دولتهای استکباری در جهان به دنبال آن هستند و سعی می کنند در همه مجامع بین المللی نفوذ کنند، جلوگیری کرده و این نفوذ را کمتر کنند.

سعید لو افزود: اجلاس غیرمتعهدها در تهران می تواند نشست خوب و موثری برای کشورهای عضو باشد که در آن اهداف کشورهای مستقل و ملتهای آزاده و شعارها و آرمانهای آنها مطرح و پیگیری شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری صلح دوست ، عدالتخواه، استکبار ستیز، حامی ملتهای مستضعف و اسلامی معروف است می تواند ریاست کشورمان بر اجلاس غیر متعهدها و برگزاری این اجلاس در تهران اثرگذاری لازم را داشته باشد./س3
برچسب ها: دولت ، سعید لو ، اجلاس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.