سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه افریقا خواستار قرار گرفتن نام " ال .آر.ای " در فهرست گروه هاي تروریستی شد

اتحادیه افریقا از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است ، نام گروه نظامی " ارتش مقاومت " متعلق به " ژوزف كونی " را به عنوان یك گروه تروریستی بشناسد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبكه تلویزیونی افریقای جنوبی ؛ هدف اتحادیه افریقا از این درخواست، ایجاد فشار بیشتر بر این گروه شبه نظامی است .

اتحادیه افریقا گروه شبه نظامی متعلق به " ژوزف كونی " را كه به اصطلاح " ارتش مقاومت خدا " خوانده می شود مسوول مرگ حداقل 2600 غیر نظامی می داند.

براساس اين گزارش ، " فرانسیسكو مادیرا " مسوول ویژه اتحادیه افریقا در خصوص گروه " ال .ار.ای " همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است كه برای چهار كشوری كه همین اینك بدنبال دستگیری " كونی " و گروهش هستند . علاوه بر دادن مشاوره ، غذا و تجهیزات كافی فراهم سازند.

" مادیرا " عنوان كرده است كه هم اینك یكصد نظامی امریكایی نیروهای افریقایی را برای شكار " كونی" مشاوره می دهند.وی گفته است كه شورای امنیت لازم است هر چه سریعتر درخواست اتحادیه افریقا را در دستور كار خود قرار دهد.

اتحادیه افریقا در نوامبر گذشته گروه یاد شده را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.


سازمان ملل تخمین می زند كه اعضای این گروه علاوه براتهاماتی چون آدم ربایی وبكارگیری كودكان به عنوان سرباز، تاكنون سبب آوارگی بیش از 445هزار نفر شده اند. پیش از این حوزه فعالیت این گروه شمال اوگاندا ، جنوب سودان ، جمهوری دمكراتیك كنگو و جمهوری افریقای مركزی بوده است .
برچسب ها: تروریست ، آفریقا ، نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.