سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عصبانيت مقامات آمريكايي از ثبت کليساي مهد در سازمان يونسکو

اقدام سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي سازمان ملل متحد (يونسکو) در ثبت کليساي مهد در شهر بيت الحم به عنوان آثار باستاني فلسطين، خشم آمريکا و رژيم صهيونيستي را برانگيخته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ يونسکو به عنوان يكي از نهادهاي اصلي سازمان ملل در نشست اخير خود در سن پترزبورگ روسيه و در راي گيري محرمانه، تصميم به ثبت نام اين كليسا در فهرست آثار ملي - باستاني فلسطين گرفته است.

در پي اين تصميم ، مقامات آمريکا و رژيم صهيونيستي مخالفت خود را اعلام کرده و مدعي شده اند اين اقدام نه براي حفاظت از کليساي مهد بلكه موجب پيشرفت برنامه سياسي فلسطيني ها مي شود.

هاوارد برمن از کاليفرنيا، شلي برکلي از نوادا و اليوت انجل از نيويورک سه عضو دموکرات مجلس نمايندگان آمريکا در نامه اي به سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه از وي خواستند با اين تصميم يونسکو مخالفت کند.

اين نمايندگان كنگره آمريكا در نامه خود افزوده اند: بر اين باوريم که يونسکو و يا هر کميته ميراث فرهنگي جهاني ديگري، صلاحيت ندارند به بحث و گفتگو درمورد چنين موضوعاتي بپردازند که رابطه بسيار کمي با مکانهاي تاريخي دارند و بيشتر در پي دست يافتن به قدرت بيشتر سياسي هستند.
گفتني است در حال حاضر ماموران رژيم صهيونيستي نظارت بر ورود و خروج افراد به بيت الحم را در اختيار دارند.

يونسکو سال گذشته با 107 راي موافق و با وجود مخالفت شديد آمريکا و رژيم صهيونيستي، فلسطين را به عنوان يکي از کشورهاي عضو پذيرفت.

در نشست سن پترزبورگ نيز تصميم اخير يونسكو با سيزده راي موافق، شش راي مخالف و دو راي ممتنع تصويب شد كه گوياي نبود وجاهت قانوني براي ادعاي صهيونيست ها و حاميان آمريكائي آنهاست.
برچسب ها: آمریکا ، یونسکو ، کلیسا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.