سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

دهمین جشنواره شعر رضوي مشهدآغاز به كار كرد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس از برگزاری دهمین جشنواره شعر رضوی مشهد خبر داد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،محمد کاظم دبیری اظهار داشت : با هدف اشاعه و ترويج فرهنگ رضوی و تجليل از مقام ولايت، امامت و ترويج اسلام در تبلور انديشه‌های شاعرانه و شناخت، جذب و پرورش استعدادهای شعری موجود و تولید آثار فاخر برگزار می شود .

وی گفت: اين جشنواره شامل دو بخش اصلی و ويژه است كه بخش اصلی پيرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصيت نورانی هشتمين ستاره تابناك آسمان امامت و ولايت، حضرت امام رضا(ع) ، مشهد شهر آيينه ها ، شعر با گويش مشهدي و آزاد و بخش ويژه جشنواره كودك و نوجوان برگزار می‌شود.

وي ادامه داد : شاعران می‌بايست حداقل دو اثر خود را كه قبلاً در هيچ جشنواره و يا كنگره‌ای شركت داده نشده به صورت تايپ شده و در مهلت تعيين شده حداكثر تا تاريخ 10 شهریورماه سال جاری به دبيرخانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد ارسال كرده و يا تحويل دهند.

وی افزود: هشتمين جشنواره شعر رضوی مشهد هيچ محدوديت سنی برای شركت‌كنندگان قائل نشده و قالب اشعار ارسالی به جشنواره(قصيده، غزل، مصنوی و ...) است.

دبیری با اشاره به اينكه ارسال اثر برای شركت در هر دو بخش جشنواره بلامانع است، تصريح كرد: به جزء موضوعات اعلام شده، دبيرخانه از پذيرش سروده‌های خارج از موضوع معذور است.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بيان كرد: دبيرخانه جشنواره باتوجه به حجم و نوع آثار رسيده از طريق هيأت‌داوران تعدادی از آثار را انتخاب و از صاحبان اثر هر بخش برای حضور و قرائت شعر در جشنواره دعوت به‌عمل می‌آورد، حضور و قرائت شعر از سوی شاعران فقط در يك شهرستان امكان‌پذير خواهد بود و برگزيدگان جشنواره شعر شهرستانی به مرحله استانی راه می‌يابند.

وی افزود: ستاد‌ برگزاری جشنواره به منظور ارج نهادن به حضور شركت‌كنندگان در اين برنامه معنوی، به صاحبان آثار برگزيده لوح سپاس و جوايزی اهدا می‌كند.

وی اظهارداشت : اشعار برگزيدگان جشنواره در مرحله شهرستاني در موضوع اصلی اما‌م رضا (ع) به‌صورت مستقيم دردهمین جشنواره شعر رضوی استانی كه در استان برگزار می‌شود انتخاب خواهند شد.

وي گفت: علاقمندان برای كسب اطلاعات بيشتر می‌توانند به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد واقع در بلوار مدرس نبش مدرس 3 ويا با شماره تلفن 2216901- 2239791 مراجعه و تماس بگيرند./س

برچسب ها: پرورش ، استعداد ، شعری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.