سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امشب ؛

مرسی در التحریر سخنرانی می‌کند

محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر ساعت 18 به وقت محلی (20:30 به وقت تهران) با حضور در میدان التحریر برای مردم انقلابی این کشور سخنرانی می‌کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الیوم السابع ؛ محمد مرسی رئیس جمهوری منتخب مصر ساعت 18 امروز به وقت محلی در میدان التحریر که نماد انقلاب علیه حسنی مبارک است، حضور  می‌یابد و خطاب به حاظرین و انقلابیون مصر سخنرانی می‌کند.

این درحالیست که رئیس جمهور منتخب مصر با حضور در مسجد الازهر در قاهره، در نماز جمعه شرکت کرد. محمد مرسی در بین فریادهای تکبیر نمازگزاران مصری در مسجد الازهر که از وی استقبال کردند، حضور پیدا کرد و صدها هزار مصری پشت سر او نماز ظهر را ادا کردند.

صدها هزار نفر از مردم مصر از واپسین ساعات شب گذشته و اولین ساعات صبح امروز (جمعه) در میدان تحریر قاهره گرد آمده‌اند و ضمن شرکت در تظاهرات میلیونی انتقال کامل قدرت ، خود را برای سخنرانی محمد مرسی در این مکان آماده می‌کنند.

مرسی قرار است روز شنبه در برابر اعضای دادگاه عالی قانون اساسی مصر سوگند یاد کند. تظاهرات‌کنندگان مصری شعار هایی علیه "حسین طنطاوی"، رئیس شورای عالی نیروهای مسلح مصر سر دادند.

تظاهرات‌کنندگان مصری در تظاهرات امروز خود شعار "مرگ بر قدرت نظامی" و "ارتشبد، گم شو" را سردادند. شورای عالی نظامی مصر اختیارات گسترده‌ای را برای این نهاد حتی پس از واگذاری قدرت به رئیس جمهور جدید در نظر گرفته و این موضوع خشم مردم انقلابی مصر را برانگیخته است.

مردم مصر در تظاهرات امروز خود مطالبات خود را که لغو انحلال پارلمان، مکمل قانون اساسی و واگذاری کامل قدرت به محمد مرسی است، را فریاد می‌زنند.


برچسب ها: مرسی ، التحریر ، سخنرانی ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.