سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جدیدترین نظرسنجی ها نشان می دهد ؛

آمریكا دشمن اصلی مردم پاكستان معرفی شد

بر اساس نظرسنجی جدید مركز تحقیقات نگرش ھای جھانی ﴿پیو﴾ كه این ھفته منتشر شد ، 75 درصد از مردم پاكستان، ایالات متحده آمریكا را دشمن خود می دانند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازمنابع خبری پاكستان ؛ بنا بر این نظر سنجی ، سه سال پیش 64 درصد پاكستانی ھا در یك نظر سنجی گفته بودند كه به آمریكا مانند یك دشمن نگاه می كنند.

تعداد فزاینده ای از پاكستانی ھا در نظر سنجی جدید معتقدند كه بھبود روابط اسلام آباد و واشنگتن یك اولویت مھم شناخته نمی شود . سال گذشته 60 درصد پاكستانی ھا تقویت روابط دولت كشورشان با آمریكا را مھم عنوان كردند اما در سال جاری تنھا 45 درصد با این رای موافق هستند.

در نظر سنجی مركز تحقیقات نگرش ھای جھانی ﴿پیو﴾ آمده است حدود 40 درصد از مردم پاكستان معتقدند كمك ھای نظامی و اقتصادی واشنگتن به كشورشان در واقع اثرات منفی بر پاكستان می گذارد.

روابط اسلام آباد و واشنگتن به دنبال حوادثی از جمله افزایش حملات ھواپیماھای بدون سرنشین آمریكایی به مناطق قبایلی پاكستان، مساله بازداشت ریموند دیویس عامل نفوذی سازمان جاسوسی سیا در پاكستان ، كشته شدن اسامه بن لادن سركرده القاعده با عملیات مخفیانه نیروھای آمریكایی در شھر ابیت آباد و حمله مرگبار بالگردھای ناتو به پست مرزی سلاله پاكستان، بشدت تیره و دچار تنش شده است.

اتكای دولت باراك اوباما رئیس جمھوری آمریكا به استفاده از راھبرد حملات ھواپیماھای بدون سرنشین این كشور در مناطق قبایلی پاكستان دشمنی مردم پاكستان نسبت به واشنگتن را افزایش داد. زیرا ملت مسلمان پاكستان حملات ھواپیماھای بدون سرنشین آمریكایی به مناطق قبایلی كشورشان را نقض آشكار حاكمیت و تمامیت ارضی پاكستان می دانند.


برچسب ها: آمریکا ، پاکستان ، دشمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.