سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام صديقي در نماز جمعه تهران:

5+1 نشان‌داد که اهل مذاکره نيست/ملت از آرمان‌هاي خود دست بر نمي‌دارد

خطيب موقت تهران با اشاره به اينکه 1+5 در مذاکرات اخير نشان داد که اهل مذاکره نيست، گفت: ملت ايران با افتخار راه عزت خود را پيموده و از آرمان هاي انقلاب دست برنخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمين صديقي امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست خود با توصيه همگان به رعايت تقواي الهي و بيان اينکه اگر کسي مي خواهد هدايت شود بايد تقوا داشته باشد، اظهارداشت: بهترين لباس آن است که انسان را از ياد خدا باز ندارد.

وي با بيان اينکه رعايت احکام مربوط به لباس در نماز، پيام هايي مانند خودسازي، زدودن رذايل، زيباسازي ظاهر براي نمازگزار دارد و نبايد باعث ريا، تفاخر، تکبر و خودبيني فرد شود يادآورشد: اين موارد جزو آفات دين است و قلب انسان را از رقت بيرون آورده و به سنگ دلي مبتلا مي کند و بايد از اينها به خدا پناه برد.

حجت الاسلام صديقي در ادامه و در خطبه هاي دوم نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به مذاکرات 1+5، تصريح کرد: گروه 1+5 در مذاکرات اخير تهديد و فشار را با مذاکره همراه کردند و نشان دادند اهل مذاکره نيستند.

خطيب موقت تهران با اشاره به مقاومت ملت ايران در مقابل زياده خواهي هاي آمريکا و غرب و تحمل تهديد و تحريم و فشار و ترور شخصيت هاي انقلاب افزود: ملت ايران با افتخار راه عزت خود را پيموده است و از آرمان هاي انقلاب دست برنخواهد داشت.

وي با تاکيد بر اينکه تحريم ها باعث شکوفايي، اتحاد و انسجام بيشتر ملت ما خواهد شد، ادامه داد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: "آنها با تحريم و محاصره ، خود را در محاصره قرار مي دهند."

خطيب اين هفته نماز جمعه تهران اضافه کرد: آنها مي گويند ما با ملت ايران کاري نداريم؛ در حالي که دروغ مي گويند. چرا که نظام ما از متن مردم برآمده است و خود آنها از آن حفاظت مي کنند بنابراين عقده آنها از مردم است.

حجت الاسلام صديقي گفت: آمريکا و غرب با اسرائيل غاصب که دارنده سلاح هاي اتمي است و برخي کشورهاي عربي که حتي يک بار انتخابات در آنها برگزار نشده است سازگارند، اما با سوريه که در آن انتخابات برگزار شده است سر جنگ دارند.

وي همچنين با اشاره به برگزاري انتخابات رياست جمهوري در مصر و انتخاب محمد مرسي نامزد اخوان المسلمين افزود: اين انتخابات و جشن مردم از پيروزي محمد مرسي چند پيام دارد، از جمله اينکه اين حرکت ها برآمده از بيداري اسلامي است و پيام ديگر آن به کشورهاي منطقه است که ببينند و عبرت بگيرند که مبارک و مبارک ها رفتني هستند، مستبدان ديگر نيز دير يا زود خواهند رفت و آنچه مي ماند حرف ملت هاست.

امام جمعه موقت تهران تصريح کرد: اين انتخابات براي منتخب مردم مصر نيز اين پيام را دارد که انگيزه مردم مصر مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي، لغو قرارداد ذلت بار کمپ ديويد و پيوستن اين کشور به امت اسلامي است.

حجت الاسلام صديقي همچنين به تحولات بحرين اشاره کرد و يادآورشد: انقلاب بحرين همچنان با جوشش مردمي به پيش مي رود و رژيم آل خليفه هنوز عبرت نگرفته است و به حملات ددمنشانه خود عليه مردم ادامه مي دهد.

وي گفت: آل خليفه و آل سعود بدانند با کشتن مردم بحرين به زوال خويش نزديک تر مي شود.

خطيب نماز جمعه تهران همچنين به تحولات عراق اشاره کرد و افزود: گروه هايي در داخل عراق با حمايت آمريکا درصدد ساقط کردن دولت آقاي مالکي بودند که اين تلاش آنان با حمايت مردم و مراجع تقليد خنثي شد.

حجت الاسلام صديقي گفت: انتظار ما از مردم شريف عراق اين است که فريب بيگانگان را نخورند و کشورشان را در مسير پيشرفت قرار دهند.

وي همچنين هفته قوه قضائيه را به قضات و دست اندرکاران دستگاه قضائي تبريک گفت و افزود: حمايت مقام معظم رهبري نويدي است که دستگاه قضا خود را بيابد و بشناسد و قضات محترم در احقاق حق و توجه مظلومان و جلب اعتماد مردم بيشتر از سابق تلاش کنند.

امام جمعه موقت تهران برخورد با مفاسد اقتصادي را نشانه حرکت سازنده دستگاه قضائي دانست و گفت: همان طور که مقام معظم رهبري نيز فرمودند کارهايي که صورت گرفته سازنده است اما با قله همچنان فاصله دارد.

حجت الاسلام صديقي همچنين با اشاره به فضيلت هاي ماه شعبان و مواليد آن و نيز اهميت استغفار و مناجات و خودسازي در اين ماه توصيه کرد از مواهب اين ماه حداکثر استفاده صورت گيرد.

وي همچنين به سالروز شهادت آيت الله بهشتي و 72 تن از يارانش و نيز سالروز سوء قصد به مقام معظم رهبري اشاره کرد و افزود: اين اعمال استکبار نشان داد که دنياي کفر با اسلام و آنها که در دوام نظام اسلامي مؤثرند دشمني دارد.

خطيب نماز جمعه تهران گفت: اگر اين حادثه پيش نيامده بود مقام معظم رهبري در محيطي که انفجار حزب جمهوري رخ داد حضور مي يافتند، اما خداوند بر ما منت نهاد و با اين امتحان خود ايشان را براي اسلام و نظام محفوظ داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.