سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي؛

تاخير در درمان استئوآرتريت موجب كاهش شديد كيفيت زندگي مي شود

استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: به دليل اينكه استئوآرتريت يك بيماري پيشرونده مزمن است لذا تاخير در درمان آن موجب كاهش شديد كيفيت زندگي مي شود.

محمد سجادي متخصص ارتوپدي و استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: استئوآتريت يا آرتروز بيماري مهمي است كه به دليل التهاب و آسيب مفاصل در محل استخوان ها ايجاد مي شود.
وي گفت: وقتي استئوآتريت به وجود مي آيد، پايداري بين سنتز مفاصل و بافت ها از بين مي رود و در اين حالت فرد مبتلا دچار مشكلات متعددي همچون درد و بروز محدوديت حركتي مفاصل مي شود.
سجادي با بيان اينكه استئوآتريت در ناحيه زانو شيوع بيشتري دارد، اظهار داشت: اگرچه اين بيماري در ساير مفاصل و استخوان ها هم ديده مي شود، اما استئوآتريت زانو مهمترين و شايعترين نوع آرتروز است كه دامنه حركتي مفصل را كاهش داده و توانايي راه رفتن را مختل مي كند.
وي گفت: افرادي كه علايم استئوآتريت را در خود مي بينند، بايد در اولين فرصت به پزشك مراجعه كرده و تحت درمان قرار گيرند.
سجادي با اشاره به اينكه تاخير درمان استئوآتريت به هيچ عنوان قابل قبول نيست تاكيد كرد: به دليل اينكه استئوآتريت يك بيماري پيشرونده مزمن است لذا تاخير در درمان آن موجب كاهش شديد كيفيت زندگي مي شود.
اين متخصص ارتوپدي يادآور شد: در واقع هرچه روش هاي درماني به ويژه روش هاي جراحي را به تاخير بياندازيم به همان ميزان كيفيت زندگي بيمار كاهش يافته و همچنين اثر بخشي روش هاي درماني نيز تقليل مي يابد.

*اغلب بيماري هاي استئوآتريت موفقيت درماني بالايي دارد
استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در ادامه گفت: تعداد قابل توجهي از مبتلايان به استئوآتريت به ويژه در ناحيه زانو براي كاهش مشكلات خود نياز به پيگيري درمان دارند.
وي افزود: درمان مبتلايان به استئوآتريت مي توانند مانند آرتروسكوپي ساده باشد و يا اينكه نياز به درمان هاي تخصصي تر و روش هاي جراحي داشته باشند.
سجادي با اشاره به اينكه استئوتومي، آرتروپلاستي و تعويض مفصل زانو از جمله راه هاي ديگر درمان استئوآتريت به غير از آرتروسكوپي است اظهار داشت:‌البته غلب درمان هاي استئوآتريت به ويژه در صورت درمان به موقع بيماري موفقيت درماني بالايي دارد.
وي گفت: به عنوان مثال حدود 85 درصد موارد درمان آرتروپلاستي موفقيت آميز است و درد بيمار پس از جراحي كاهش مي يابد./عط
برچسب ها: آرتروسکوپی ، مفصل ، زانو ، بیمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.