سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محموله های نفتی ایران توسط دولت هند بیمه می شوند

دولت هند به شرکت های بیمه بخش دولتی این کشور اجازه داد تا کشتی های حامل نفت ایران را تحت پوشش بیمه ای قرار دهند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی آی بی تایمز ؛ دولت هند در واکنش به تحریم بیمه ای اتحادیه اروپا علیه نفت ایران به شرکت های بیمه بخش دولتی این کشور اجازه داد تا کشتی های حامل نفت ایران را تحت پوشش بیمه ای قرار دهند.

در حالی که تحریم بیمه ای اتحادیه اروپا علیه محموله های نفتی ایران از روز یکشنبه اجرایی خواهد شد، این اقدام با هدف تداوم واردات نفت از ایران انجام می شود.

در حال حاضر، کشتی های هندی حامل نفت ایران تحت پوشش بیمه ای شرکت های غربی قرار دارند و ایران پیش تر برای بیمه محموله های نفتی خود به هند اعلام آمادگی کرده بود.

بر اساس این گزارش، یکی از مقامات وزارت دارایی هند نیز این خبر را تایید کرده است. هفته گذشته، جایپال ردی، وزیر نفت هند گفته بود، هند به واردات نفت از ایران ادامه می دهد.

نفت ایران برای هند که بیش از 80 درصد نیاز نفتی خود را از خارج تامین می کند، از اهمیت خاصی برخوردار است. وزارت دارایی هند در دستورالعمل خود به شرکت های بیمه دولتی این کشور، اعلام کرده که آنها می توانند خدمات بیمه اتکایی را از شرکت های ارائه کننده این خدمات در کشورهایی که از ایران نفت وارد می کنند، دریافت کنند.

پیش از این، جی سی گاتورودی، از مقامات وزارت نفت هند گفته بود، دولت هند در حال بررسی ارائه تضمین های دولتی برای کشتی های هندی حامل نفت ایران است.
برچسب ها: ایران ، هند ، تحریم ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.