سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسانگ توسط پليس لندن احضار شد

در حالی که پلیس انگلیس امروز جولیان آسانگ ، موسسه پایگاه اینترنتی ویکیلیکس را برای استرداد به سوئد احضار کرد ، آسانگ خود تاکید کرد که به پاسگاه پلیس نخواهد رفت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ پلیس انگلیس قصد دارد جولیان آسانگ را که در حال حاضر به سفارت اکوادور در لندن پناه برده است ، به سوئد تحویل دهد به همین علت او را احضار کرده است اما موسس پایگاه خبرساز ویکیلیکس در گفتگو با رسانه ها ابراز اطمینان کرده است که به پاسگاه پلیس نخواهد رفت.

اسکاتلند یارد، پلیس لندن، روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد آسانگ که تبعه استرالیا است و سوئد قصد دارد به اتهام تجاوز جنسی احتمالی مورد محاکمه قرار دهد، باید طبق احضاریه پلیس انگلیس در تاریخ و ساعت مشخصی به یکی از پاسگاه های پلیس لندن مراجعه کند. بنا به اعلام اسکاتلند یارد احضار به پاسگاه پلیس اولین مرحله رایج در موارد مربوط به استرداد اتباع کشورهای خارجی است.

رسانه های انگلیس گزارش دادند ، جولیان آسانگ باید روز جمعه ساعت 11:30 به وقت محلی و گرینویچ خود را به کمیساریای محله بلگراویا واقع در نزدیکی سفارت اکوادور در لندن معرفی کند.

دیوان عالی انگلیس که آخرین درخواست بازبینی پرونده این مظنون استرالیایی را رد کرده ، تاریخ 28 ژوئن را برای آغاز اجرای روند قضایی استرداد وی به سوئد تعیین کرده است.

براساس این گزارش ،‌اسکاتلند یارد در بیانیه خود یادآوری کرده است آسانگ که از 19 ژوئن به سفارت اکوادور در لندن فرار کرده و پناهندگی سیاسی درخواست کرده است، قوانین مربوط به آزادی های مشروط را زیر پا گذاشته است و اگر به دستور پلیس مبنی بر حاضر شدن در کمیساریای پلیس عمل نکند، یک جرم دیگر مرتکب خواهد شد و پرونده خود را سنگین تر خواهد کرد. با این وجود موسس ویکیلیکس در گفتگو با شبکه بی بی سی تاکید کرد مسلما به احضاریه پلیس انگلیس عمل نخواهد کرد.
برچسب ها: آسانگ ، ویکیلیکس ، اکوادور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.