سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارشي از وضعیت 5 بوستان منطقه 13

خیام، دومین بوستان قدیمی پایتخت

یکی از استراتژی های شهرداری تهران، رویکرد محله محوری بوده که در این راستا شهرداری منطقه 13 خدمات موثر و قابل توجهی را در زمینه های مختلف از جمله توسعه کمی و کیفی فضای سبز ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مساحت فضای سبز ناحیه یک بیش از 80 هزار متر مربع بوده و دارای پنج بوستان به نام های خیام، صحیفه سجادیه، پرواز، باباطاهر و ارغوان و هشت لچکی است.
در اين ميان بوستان خیام بزرگترین بوستان سطح ناحیه و بعد از پارک شهر دومین بوستان قدیمی تهران می باشد که در سال 1338 تاسیس شده است. در ادامه با اهم اقداماتی که در سه ماهه اول سال تاکنون در ناحیه يك منطقه 13 انجام شده آگاه می شوید.
 
توجه به توسعه فضای سبز در سه ماهه اول سال
نوابی، رئیس اداره فضای سبز ناحیه یک منطقه 13 گفت: 80 اصله درخت از انواع چنار و بید مجنون ، 480 جعبه انواع گل های فصلی و دائمی ، 950 گونه ترون در معابر و خیابان های ناحیه طی سه ماهه اول سال تاکنون کاشته شده است.
وی افزود: علف های هرز و پاکسازی باغچه های سطح ناحیه به مساحت سه هزار و پانصد متر مربع، سرزنی چمن سطح ناحیه به متراژ 2400 متر مربع از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
نوابی اظهار داشت: به منظور ارتقای نمای بصری محیط شهری تعدادی فلاور باکس در محله شهید اسدی و دیگر نقاط نصب شده است.
رئیس اداره فضای سبز ناحیه یک گفت: بیش از 90 گلدان آپارتمانی شامل بنجامین، پوتوس، فینیکس و آلگونما به مدارس و خانواده های معظم شهدا اهدا شده است.
وی کود دهی به درختان سطح معابر و ترمیم و لکه گیری قطعات چمن کاری به مساحت 1850 متر در بوستان ها و لچکی های سطح ناجیه را از دیگر اقدامات اداره فضای سبز برای ارتقای کیفی فضای سبز عنوان کرد.
نوابی ترمیم و رنگ آمیزی مبلمان شهری در بوستان ها را از جمله اقدامات این اداره برای آراستگی بوستان ها برشمرد.

لزوم افزایش سرانه فضای سبز
دبیر شورایاری محله شهید اسدی همچنین ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات شهرداری در زمینه خدمات شهری گفت: ناحیه یک منطقه 13 دارای پنج بوستان و برخوردار از فضای سبز انبوه در بیمارستان بوعلی و یک چاه آب در خیابان اقبال می باشد.
وی با اشاره به لزوم افزایش سرانه فضای سبز ناحیه یک تصریح کرد: توسعه شبکه آب خام، افزایش سطح آگاهی شهروندان در زمینه حفظ و نگهداری از محیط زیست تبدیل بافت فرسوده به فضای سبز از جمله مواردی هستند که با توجه به آن می توان سرانه فضای سبز ناحیه را افزایش داد.

ویژگی های فضای سبز ناحیه یک
فضای سبز ناحیه یک دارای بیش از 6 هزار متر مربع چمن کاری، 943 متر مربع گل کاری، 898 متر مربع رز درختچه و 7 هزار و 640 متر مربع باغچه ترون کاری شده و بیش از 4 هزار اصله درخت است.
گفتنی است سرانه فضای سبز ناحیه یک در سال 88 ، 28/0 متر مربع به ازای هر نفر بوده است.

احداث بام سبز ، راهکار افزایش سرانه فضای سبز محلات ناحیه یک
رئیس اداره فضای سبز منطقه 13 گفت: با توجه به کمبود فضا برای احداث فضای سبز در محلات ناحیه یک شهرداری منطقه 13 در نظر دارد فضای سبز عمودی را در پشت بام های خانه های شهروندان توسعه و گسترش دهد.
وی افزود: حتی در نظر داریم با مشارکت شهروندان گیاهان دارویی را در پشت بام مناطل شهروندان کاشته و از این طریق کمبود فضای سبز در ناحیه یک را جبران کنیم./ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.