سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

کاروان حضرت امام رضا(ع) روز دهم تیرماه از نیشابور حرکت می‌کند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبير اجرايي سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور، گفت: حرکت نمادین کاروان حضرت امام رضا(ع) ساعت 5 بعد از ظهر روز دهم تیرماه از مقابل بوستان امين اسلامي(خيابان شريعتي) به سمت مسجد جامع نیشابور انجام می‌شود.

سيداحمد قلندري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، اظهار داشت: به همین مناسبت، نماز جمعه  9 تير در محل امامزاده محمد محروق(ع) برگزار می‌شود.

 وی افزود: در اين روز مراسم آييني ويژه‌اي در روستاي فديشه بخش ميان‌جلگه نيشابور اجرا می‌شود.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی نیشابور خاطرنشان کرد: آرامگاه بی‌بی پسنده، امامزاده محمد محروق(ع) و بقعه قدمگاه رضوی نیز در همین روز گلباران می‌شود.

 قلندری با بیان اینکه امسال کمیته‌های تخصصی اجرای مراسمات پشتیبانی برای برنامه‌ریزی منسجم پیرامون برنامه‌های این روز با نظر شورای فرهنگ عمومی شهرستان تشکیل شده است، یادآور شد: مجلس جشني در هيئت شاهزاده علي‌اكبر(ع)نيشابور نیز به دلیل مصادف شدن دهم تير امسال با ایام ميلاد حضرت علي‌اكبر(ع) با حضور مداحان ممتاز خراسان همراه با اجراي مسابقات برپا می‌شود.

 وی با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب و ارائه محصولات فرهنگی، برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي در سطح شهرهاي نيشابور و قدمگاه در حاشیه برگزاری این مراسم اضافه کرد: برگزاری مجموعه مسابقات فرهنگی هنري دانش‌آموزان خراسان رضوي در نيشابور، اعزام کاروان پیاده از نیشابور به مشهد مقدس، اجراي مراسم سخنراني و جشن بادبادك‌ها توسط مهديه نيشابور، شب شعر، اجراي جشن ويژه عموم در فرهنگسراي سيمرغ و برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌های این روز است.

 دبير اجرايي سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور همچنین یادآور شد: هيئت‌هاي مذهبي در این سالروز به اجراي برنامه‌هاي جشن و مولودي‌خواني پرداخته و مسير حركت كاروان امام رضا(ع) را با پارچه‌هاي رنگين سبز توسط مجامع امور صنفي آذين‌بندي و توسط اداره‌ها و نهادها، خيابان‌ها چراغاني و احاديث آن حضرت در شهرهاي نيشابور و قدمگاه نصب مي‌شود.

 قلندری یکی از مهم‌ترین ارکان تبلیغ و اطلاع‌رسانی این روز را ارباب جراید و رسانه‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد: با پوشش خبری مناسب در ششمين سال اجرا، این حرکت معنوی که ثمره آن حدیث سلسله‌الذهب است در تاریخ شیعه و جهان اسلام جاودانه‌تر شود./س  


 

برچسب ها: دبیر ، اجرایی ، سالروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.