سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عقبگرد واضح آمریكا از تحریم ایران؛

چین و سنگاپور در صف مستثنی شدگان از مجازات واردات نفت از ایران

خبرگزاری رویترز گزارش داد: در عقب نشینی دیگری در تحریم های نفتی یك جانبه علیه ایران، قرار است دولت آمریكا در آینده ای بسیار نزدیك، چین و سنگاپور را به لیست مستثنی شدگان از مجازات واردات نفت از ایران اضافه كند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، قانونی كه در دسامبر سال گذشته میلادی به تصویب كنگره آمریكا رسید، بر این موضوع تاكید كرده كشورهایی كه همچنان به واردات نفت از ایران ادامه دهند، از پنجشنبه 28 ژوئن مورد تحریم های یكجانبه آمریكا قرار می گیرند و از دسترسی به نظام مالی آمریكا محروم می شوند.

یك منبع دولتی آمریكا گفت: احتمالا باید حالا این موضوع اعلام شود كه سنگاپور و چین كه بزرگترین وارد كننده نفت از ایران است، از مجازات های آمریكا برای واردات نفت از ایران مستثنی شوند.
 
واشنگتن همچنین در ماه مارس سال جاری میلادی به 10 كشور دیگر عمدتا اروپایی به همراه ژاپن اجازه واردات نفت از ایران را داد. این 10 كشور اروپایی كه واردات نفت از ایران را كاهش داده و از تحریم‌های آمریكا معاف شده‌اند، شامل بلژیك، انگلیس، جمهوری چك، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، لهستان و اسپانیا هستند.

اوایل ماه جاری میلادی هم آمریكا هفت كشور هند، كره جنوبی، تركیه، تایوان، مالزی، آفریقای جنوبی و سریلانكا را از این مجازات ها مستثنی كرد.
 
گفتنی است، كشورهای غربی بارها تلاش كرده اند به منظور اخلال در پیشرفت فعالیتهای صلح آمیز هسته ای ایران، مانع از خرید نفت خام ایران از سوی دیگر كشورهای جهان شوند.
برچسب ها: تحریم ، آمریکا ، چین ، سنگاپور ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.