سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

سیر صعودی طلاق و اعتیاددرشهرستان سراب

رییس دادگستری سراب با اظهار نگرانی از کاهش سن اعتیاد و نیز افزایش آمار طلاق ابرازداشت: آمار طلاق رشد 18درصدی را نشان می دهد و سن اعتیاد نیز به 17سال کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، خاطری تغییر مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی را یاداورشد و افزود: در حالی که تریاک و هروئین مهمترین مواد مصرفی معتادان در سال های پیش بود ولی هم اکنون مواد مخدر شیمیایی و صنعتی مصرف بیشتری دارد.

وی عوارض و زیان های مصرف مواد مخدری چون شیشه را بسیار خطرناک دانست و تصریح کرد: تبعات اقتصادی و اجتماعی اعتیاد دامن گیر خانواده ها می شود.

خاطری در مورد آمار طلاق بیان داشت: سست شدن باورهای مذهبی ، دخالت های بی مورد اطرافیان،چشم هم چشمی هاو رشد تشریفات،اعتیاد و مهریه های سنگین از علت های طلاق محسوب می شوند.

رییس دادگستری سراب با طرح این پرسش که چرا ریش سفیدان و معتمدین خود را کنار کشیده و مانع انتخاب طلاق نمی شوند خواستار حضور پررنگ تر بزرگان و ریش سفیدان برای مصالحه دادن به اختلاف های احتمالی زوجین شد.

رییس دادگستری سراب با اذعان به اطاله دادرسی ها و طولانی شدن پروسه رسیدگی به پرونده ها گفت: در حالی که در سال 81 حدود 11قاضی در دادگستری سراب فعالیت می کردند در حال حاضر این رقم به نصف کاهش یافته در حالی که تعداد پرونده ها فزونی یافته است.

 وی خالی بودن پست های سازمانی در دادگستری را مورد اشاره قرارداده و خاطرنشان کرد: دولت و مجلس با تصویب اعتبارات لازم زمینه جذب قضات و کارمندان را به دادگستری ها فراهم کنند.

 خاطری گفت: در حالی که استانداردهای کشور برای فضای فیزیکی زندان برای هرزندانی 17مترمربع است این رقم در سراب 2مترمربع بوده و با استانداردهای کشوری فاصله زیادی دارد.

وی با بیان اینکه از 12سال بعد از کلنگ زنی ساختمان جدید ندامتگاه سراب هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است اظهارکرد: با توجه به  افزايش جمعيت كيفري ، كمبود فضا ، محدود بودن اعتبارات مالي و فرسودگي ساختمان آسايشگاه زندان و همچنين بروز تبعات فرهنگي و اجتماعي ، انتقال محل ندامتگاه سراب ضروری است./س
برچسب ها: صعودی ، طلاق ، سراب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.