سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلستان /

اجراعفو یکصد و 20 زندانی در سالی که گذشت

تلاش دستگاه قضایی استان برای افزایش دانش حقوقی مردمی احکام مهمترین دغدغه ی مردم در دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  گرگان ؛دبیر کمیسیون عفو ، تخفیف و کاهش مجازات های دادگستری کل استان گلستان با اعلام این خبر گفت : سال گذشته سیصد و 86 مورد درخواست عفو وارد این کمیسیون شد که از این تعداد با تقاضای عفو یکصد و 20 نفر که جرم سبک تری داشتند و یا جرائم غیرعمد بودند موافقت شد.

فیض محمد خورشیدی با بیان که سال گذشته با درخواست عفو 266 نفر نیز مخالفت شده است افزود : بیشتر درخواست های عفوی که در این کمیسیون مطرح می شود مربوط به مواد مخدر است.

معاون برنامه ریزی و توسعه قضایی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت واحد های ارشاد و معاضدت قضایی در دادگستری های سراسر استان گفت : در این واحد ها ، مشاوره قضایی رایگان به مراجعه کنندگان ارائه می شود.

خورشیدی افزود : همچنین در صورت نداشتن توان مالی افراد ، این واحد ، وکیل معاضدتی رایگان نیز به مراجعین معرفی می کند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این تلاش ما در دستگاه قضایی سهولت دسترسی مردم به اطلاعات حقوقی است افزود : در این راستا علاوه بر واحد های ارشاد و معاضدت قضایی در حوزه های قضایی ، امکان مشاوره تلفنی را نیز برای مردم فراهم کرده ایم.

وی تصریح کرد : مردم می توانند بدون نیاز به رفت و آمد و طی مسیر ، در تماس با شماره 129 ، به سهولت با وکلای مستقر در واحد های ارشاد و معاضدت قضایی تماس و در رابطه با مسائل حقوقی خود از آنان مشاوره بگیرند.

وی تعداد مشاوره های ارائه شده در واحد های ارشاد و معاضدت قضایی استان در سال گذشته را بیش از 66 هزار مورد اعلام کرد و گفت : در همین مدت بیش از 13 هزار نفر نیز با شماره 129 تماس و با وکلای مستقر در این واحد ها ، مشورت کرده اند.

وی تصریح کرد : ارتقای آگاهی های حقوقی مردم از اهداف دادگستری استان است تا با افزایش اطلاعات حقوقی مردم از بار ورودی پرونده به محاکم کاسته شود.

هم اکنون 263 وکیل در واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی در حوزه های قضایی استان به مردم مشاوره حقوقی می دهند.

استان گلستان 18 حوزه قضایی دارد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.