سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر اساس نظرسنجي ها؛

اكثر پاکستاني‌ها آمريکا را دشمن خود مي‌دانند

نظر سنجي ها نشان مي دهد 74 درصد مردم پاکستان، آمريکا را دشمن خود مي دانند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي، يک نظرسنجي که به تازگي در آمريکا منتشر شده است نشان مي دهد اکنون از ميان هر چهار شهروند پاکستاني، سه نفر از آنها آمريکا را دشمن خود مي دانند. روابط واشنگتن و اسلام آباد در سالهاي اخير به علت کشته شدن شهروندان غيرنظامي پاکستان در حملات پهپادهاي آمريکايي به شدت تيره شده است. از زمان آغاز نبرد نظاميان ناتو در افغانستان با هدايت آمريکا، هزاران شهروند پاکستاني جانشان را بر اثر بمباران ها و حملات نظامي بيگانگان از دست داده اند. 

پاکستان اين روزها ناچار است نه فقط با بمباران هاي آمريکا بلکه با سيل اتهامات و مطالبات واشنگتن کنار بيايد. هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا گفته بود چندين مسئله وجود دارند که ما مي خواهيم پاکستاني ها بيشتر و بهتر آنها را انجام دهند، اول آنکه براي نابود محل هاي امن (ايجاد شده براي فعاليت تروريست ها) داخل کشورشان اقدام بيشتري انجام دهند.

مقامات واشنگتن حتي در برخي موارد پاکستان را به استهزاء گرفته اند. لئون پانتا وزير دفاع آمريکا به علت بي اطلاعي مقامات پاکستان از حمله به اقامتگاه بن لادن، خنديد. پانتا گفت آنها از عمليات ما اطلاعي نداشتند. 

اکنون که زمان برگزاري انتخابات در پاکستان نزديک است و مردم اين کشور از عملکرد آمريکا خشمگين هستند، بعيد است که سياستمداران پاکستاني بخواهند در اين شرايط خود را هوادار سياست هاي آمريکا نشان دهند.
برچسب ها: پاکستانی ، آمریکا ، دشمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.