به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای؛این کارگاه با ارائه هادی رحیمی برای علاقه مندان به حوزه تشکیل و پیاده سازی فیزیک در تولید بازی های رایانه ای بررسی شد.
بنابر این گزارش؛رحیمی افزود:موتورِ فیزیک،برنامهای رایانهای است که مدلهای فیزیک نیوتونی را با بهره از متغیرهایی چون جرم، سرعت، اصطکاک و مقاومت هوا شبیهسازی میکند.
وی ادامه داد:این برنامه میتواند افکتهای نزدیک به شرایط گوناگون زندگی حقیقی یا دنیای خیال را شبیهسازی و پیشبینی کند. رحیمی با تاکید بر اینکه اصلیترین کاربرد موتور فیزیک در شبیهسازیهای علمی و بازیهای رایانهای است ادامه داد: physxY،havak،ode،newton،bullet،box2d مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
این کارگاه با توجه به جذابیت موضوعی که داشت مورد استقبال قرار گرفت.
دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای ششم تا دهم تیرماه در مصلی امام خمینی (ره) از ساعت 10صبح تا 20 برپاست. /ه