سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي؛

"خياط ناشي" نقش رويا در زندگي واقعي را نشان مي‌دهد

نمايش "خياط ناشي و 3 اپيزود ديگر" رابطه بين رويا و اقليت و نقش رويا را در دنياي رئال نشان مي‌دهد.

ليلا حسن‌زاده،نويسنده و كارگردان نمايش "خياط ناشي + 4 اپيزود ديگر" كه در چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران - مبارك شركت كرده است،در خصوص اين اثر نمايشي  به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:اين نمايش از 5 اپيزود تشكيل شده كه تمامي  آنها از يك زندگي رئال آغاز شده و سپس وارد فضاي فانتزي ماوراء بنفش مي‌شوند.
وي افزود:شيوه اجرايي اين اثر تلفيقي و به صورت بازيگر - عروسك است و عروسك‌ها نيز اشياء طبيعي هستند كه شامل كفش پارچه و مانند آن مي‌شود.
حسين زاه در خصوص اپيزود اول تصريح كرد:‌اپيزود اول نمايش "يك نگاه يك لبخند" نام دارد كه در رابطه با نويسنده‌اي است كه كنار يك پنجره با تخيل خود داستان مي‌سازد و ما وارد داستان او و همان فضاي فانتزي مي‌شويم.
وي با اشاره به اينكه ديالوگ در اين اثر بسيار كم شنيده مي‌شود؛بيان كرد:اين اثر در كل يك نمايش موزيكال است و جدا از اپيزود اول و سوم كه در آن صداي راوي را مي‌شنويم،در بقيه اپيزود‌ها ديالوگي نداريم.
وي افزود:شخصيت‌هاي اين اثر به يك زبان نامعلوم صحبت مي‌كنند كه مشخص نيست مربوط به كجا و كدام منطقه است.
حسين زاده اظهار داشت:شاكله اصلي نمايش تلفيق موسيقي،حركت و فرم است كه موسيقي آن نيز به صورت انتخابي بوده و با افكت و جلوه‌هاي صوتي همراه شده است.
اين كارگردان گفت:‌نقش "رويا" در زندگي واقعي و دنياي رئال براي من بسيار مهم بوده و رابطه اين دو با هم مدنظر است.
وي ادامه داد:‌اپيزود اول فضاي شادتري دارد و براي كودكان نيز مناسب است،اما سه اپيزود بعدي فضاي بزرگسالانه‌تري نسبت به اولي دارد.
شايان ذكر است؛"خياط ناشي + سه اپيزود ديگر" شركت كننده از شهر بابلسر در چهاردهمين روز جشنواره سه شنبه 13 تير مهمان تالار هنر،‌در دو سالن 17 و سي و 19 و سي دقيقه مي‌شود.
گفتني است؛چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي به دبيري اردشير صالح پور 10 تا 15 تير  در تهران برگزار مي‌شود./ه
برچسب ها: خیاط ، ناشی ، نقش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.