سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

تهدید سیل 272 روستای آذربایجان‌غربی

مدیرکل ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: 272 روستای آذربایجان‌غربی در مسیر رودخانه‌ها قرار گرفته‌‌اند که با بحران سیل تهدید می‌شوند.

جعفر ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: شش هزار و 930 کیلومتر طول مجموع رودخانه‌های استان است که 272 روستای استان در مسیر این رودخانه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه این روستاها در معرض آسیب سیل قرار دارند، تصریح کرد: بارها شاهد بودیم که سیل به روستاها و مزارع استان خسارت وارد کرده‌ است.

ذوالفقاری با بیان اینکه رودخانه‌های استان نیاز به لایروبی دارند، افزود: در این راستا باید شرکت آب منطقه‌ای استان اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه اعتبارات مدیریت بحران برای دستگاه‌های ذی‌ربط بر حسب اولویت تخصیص می‌یابد، خاطرنشان کرد: 9 میلیارد تومان برای حوزه امور آب در بحث کنترل مخاطرات تزریق شده است.

وی با بیان اینکه تمام مسیر رودخانه‌ها در خوی و چالدران اشباع شده است، گفت: در رودخانه‌های این شهرها جایی برای دپوی نخاله و رسوبات وجود ندارد و در این زمینه با عدم توازن مواجه هستیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه در جنوب استان به‌ویژه در مسیر رودخانه‌های سیمینه‌رود و زرینه‌رود شاهد برداشت‌های بی‌رویه هستیم، اظهار داشت: این موضوع باید به نحو شایسته‌ای مدیریت شود.

ذوالفقاری ساماندهی رودخانه‌های استان به‌ویژه رودخانه‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه را از اولویت اساسی مدیریت بحران استان در سال جاری دانست و تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها 500 میلیارد ریال اعتبار منظور شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.