سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

اقتصاد پیشرفته با پشتوانه فرهنگی ممکن می‌شود

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بدون پشتوانه فرهنگی و فراهم کردن زیرساخت‌های اجتماعی دست‌یابی به اقتصاد پیشرفته،‌ پویا و فعال ممکن نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، ابراهیم فتح‌اللهی در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: فرهنگ یکی از شاخصه‌های مهم در هر جامعه‌ای است که بدون آن نمی‌توان به اقتصاد پیشرفته و توسعه‌یافته دست یافت.

وی در ادامه وضعیت مطبوعات استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر وضعیت مطبوعات استان و کارکرد رسانه‌های آذربایجان‌غربی مطلوب است.

وی به نقش هدایت‌گرانه قرآن در همه زمینه‌ها ازجمله فرهنگ اشاره کرد و گفت: بیشتر مفاهیم قرآنی برای اولین بار وارد فرهنگ و ادبیات انسان‌ها شده و احکام دین اسلام برخی امضایی هستند که تایید حکم ادیان قبلی به حساب می‌آیند و برخی دیگر نیز در دین اسلام پایه‌ریزی شده است.

فتح‌اللهی در ادامه زندگی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استان آذربایجان‌غربی از این نظر الگویی مهم برای کل کشور است چراکه اقوام و ادیان و مذاهب مختلف در استان در کنار یکدیگر با آرامش و احترام متقابل زندگی می‌کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: این تعامل نشان از موفقیت بزرگ سیاست‌های مسئولان استان است که توانسته چهره استان را به تصویری روشن از فرهنگ و تمدن تبدیل کند و این پشتوانه بزرگی برای سرمایه‌گذاری و پیشرفت‌های اقتصادی است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.