سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

امسال اعتبارات عمرانی دماوند به 60 درصد می رسد

شهردار دماوند از پیش بینی 60 درصدی بودجه عمرانی و 40 درصد بودجه جاری برای شهر دماوند در سال 91 خبر داد.

مرتضی همتی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن بیان داشت: طبق ماده 67 قانون شهرداری ها یک نسبتی برای بستن بودجه داریم که همیشه بخشی از آن صرف هزینه های جاری مانند حقوق و دستمزد و خرید لوازم اساسی و اداری می شود.

وی افزود: بخش دیگر بودجه پیش بینی شده صرف کارهای عمرانی می شود که همه حوزه های فعالیت شهرداری به غیر از کارهای فرهنگی را شامل می شود.

همتی ادامه داد: در ماده 67 قانون شهرداری ها گفته شده که نسبت هزینه های جاری به عمرانی نباید از 40 به 60 بیشتر و یا کمتر باشد و هرچه نسبت عمرانی به جاری بیشتر باشد به طبع پاسخگویی مجموعه شهرداری به نیازهای مردمی بیشتر خواهد بود.

شهردار دماوند گفت: هر چه بیشتر پروژه عمرانی تعریف کنیم می توانیم به نیاز های مردمی بیشتری پاسخ دهیم اما تامین این نسبت کار بسیار سختی است.

وی اظهار داشت: امسال برای اولین بار دست کم بر روی کاغذ و به صورت تئوری و برنامه ریزی توانستیم این نسبت را در بودجه شهرداری تامین کنیم.

مرتضی همتی ادامه داد: در بودجه امسال 120 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که دقیقاً 40 درصد آن جاری و 60 درصد آن به فعالیت های عمرانی اختصاص یافته است.

شهردار دماوند گفت: امیدواریم با بودجه 70 میلیارد ریالی  که برای فعالیت های عمرانی شهرداری پیش بینی شده است با برنامه ریزی های دقیق بتوانیم بخش قابل توجهی از نیاز های مردم را پاسخ دهیم.

وی تصریح کرد: امسال برای اولین بار نسبت بودجه جاری به عمرانی شهرداری دماوند عکس شده که تامین آن از لحاظ حسابداری و مالی بسیار دشوار است.

همتی افزود: با راه کارها و منابع درآمدی مد نظر در بودجه سال 91 قطعاً بیشتر از آنچه در بودجه پیش بینی شده اعتبارات جزب می شود که با افزایش این نسبت تمامی آن را پروژه تعریف می کنیم./س

برچسب ها: دماوند ، عمرانی ، اعتبارات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.