سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

باید از ظرفیت های تولید گوشت مرغ در كشور بهتر استفاده شود

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر پتانسیل تولید گوشت و مرغ در حد خودكفایی در كشور وجود دارد كه تاكنون به طور كامل محقق نشده است و دلیل اصلی آن به چندگانگی مدیریت در بخش دام و طیور مربوط می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، نوری با اشاره به وجود تصویب قانون انتزاع وظایف و اختیارات بخش كشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد كشاورزی، اظهار كرد: اجرای آن در هاله‌ای از ابهام است كه این امر چندگانگی مدیریت در بازار محصولات كشاورزی و دامی و به ویژه گوشت و مرغ را رقم زده است.

وی افزود: اگر این قانون شفاف و اجرایی شود مدیریت واحدی در بخش كشاورزی اعمال ‌شده و ضمن انتزاع تنظیم بازار محصولات كشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، تنها وزارت جهاد كشاورزی و به ویژه معاونت امور دام و طیور پاسخگوی خلاهای بازار و افزایش قیمت محصولات خواهد بود.

نوری تولید گوشت و مرغ را دارای مشكلات خاص دانست و گفت: حمایت های خوبی از بخش تولید و تولید كننده در این حوزه انجام نمی‌ شود و این درحالی است كه اگر تولید كننده از حمایت‌های لازم برخوردار باشد، اقدام به افزایش تولید كرده و بازار نیز با كمبود و افزایش قیمت شدید و ناگهانی مواجه نمی‌شود. 
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: برای رونق بخش كشاورزی باید از واردات بی‌ رویه محصولات كشاورزی جلوگیری كرد.  /س
برچسب ها: ظرفیت ، گوشت ، مرغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.