سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امير ياري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد

توانايي هوانيروز در جنگ‌هاي ناهمتراز

فرمانده هوانيروز ارتش گفت:‌ به دليل نقش مهم هوانيروز در جنگ‌هاي ناهمتراز، همواره با ارتقا و بهينه‌سازي تجهيزات، به‌روز رساني آموزش فنون نظامي و انجام رزمايش براي بالا بردن هرچه بيشتر سطح آمادگي در هوانيروز مي‌كوشيم.

امير سرتيپ هوشنگ ياري فرمانده هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران با اشاره به عمليات هاي مشترك ارتش و سپاه در 8 سال دفاع مقدس گفت: در طول اين دوران، رزمندگان اسلام در كليه نهادهاي انقلابي همچون سپاه پاسداران و ارتش بارها همدل و همگام، دوشادوش با يكديگر در ميادين جنگ افتخارآفريني كرده‌اند كه در اين ميان، هوانيروز در انجام عمليات‌هاي مختلف اعم از پشتيباني آتش مستقيم و نزديك، تخليه مجروحان، هلي‌برن فرماندهان و رزمندگان نقشي بي‌بديل داشته است.

وي ادامه داد: پس از جنگ تحميلي تاكنون با بازسازي توان نظامي، يادگيري فنون روز و رصد تمامي تهديدات،‌ هوانيروز جمهوري اسلامي ايران در آمادگي كامل به سر مي‌بَرد.

فرمانده هوانيروز با بيان اينكه اغلب كارشناسان و خبرگان نظامي بر اهميت نقش هوانيروز در جنگ هاي ناهمتراز تاكيد دارند، تصريح كرد: بر اين مبنا با ارتقا و بهينه‌سازي تجهيزات و اقداماتي مانند برد موشكي و ارتقاي سيستم‌هاي ناوبري، به‌روز رساني آموزش فنون نظامي به نيروها و شركت در رزمايش‌هايي چون رزمايش مشترك ارتش و سپاه خود را براي تهديدات احتمالي در اين زمينه آماده مي‌كنيم.

امير ياري با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر «ترس دشمنان نظام از روحيه شهادت‌طلبي جوانان كشور» اظهار داشت: متخصصين و كاركنان هوانيروز با روحيه‌اي ولايت‌مدار، متدين، شجاع و با چالاكي خاص خود يكي از اهرم‌هاي قدرتمند نشان دادن اقتدار نظام به جهانيان هستند؛ اين در حالي است كه برخي از كشورهاي منطقه به دليل اتكاء به غرب، توان استفاده از تجهيزات نظامي خود را ندارند.

فرمانده هوانيروز تفكر بازدارندگي و دفاع از ارزش‌ها را عامل برتري ايران بر قدرت‌هاي استكباري دانست و افزود:‌ ايمان به هدف در نظاميان، عاملي است كه همواره در نيروي انساني هوانيروز مورد تاكيد قرار مي‌گيرد، عاملي كه به تنهايي بخش عمده‌اي از موفقيت را در خود دارد.

وي با اشاره به سابقه درخشان هوانيروز خاطرنشان كرد: از لحاظ تجهيزاتي و تكنولوژي‌هاي موجود در بالگردها، هوانيروز قطعا در برابر هرگونه تهديد، كارآيي لازم و مؤثر را دارد.

انتهاي پيام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.